English

معاون اقتصادی رئیس جمهور:

دولت سیزدهم تصمیم جدی برای اصلاحات اقتصادی دارد

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دو هدف اصلی در خصوص حل مشکلات اقتصادی کشور دارد گفت:ولی زمان می‌برد تا آثار این جراحی در جامعه دیده شود.

دولت سیزدهم تصمیم جدی برای اصلاحات اقتصادی دارد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محسن رضایی در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات بدر و شهید علی تجلایی در تبریز اظهار داشت: عده‌ای فلسفه‌ شهادت و روحیه‌ خود باوری را تضعیف کردند و خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد کردند.

وی ادامه داد: ما نباید از تحریم بترسیم بلکه باید از فروپاشی خانواده‌ ها و فلسفه‌ شهادت بترسیم؛ چراکه اگر از این روحیه در اقتصاد کشور نیز بهره می‌بردیم، اکنون تورم و وضعیت معیشتی مردم اینگونه نبود.

رضایی با اشاره به اینکه تحریم یک جنگ اقتصادی نابرابر است که به داخل خانه‌های مردم ایران نیز کشیده شده است، گفت: ایران اسلامی حتی در اوج تحریم‌ها نیز می‌توانست در وضعیت بهتری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهید علی تجلایی قهرمانی گمنام بود و آنطور که باید شناخته نشده است گفت: همسر گرامی این شهید نیز مانند شمع پای فرزندان خود ایستاد و سوخت و او نیز مانند شهید تجلایی گمنام بود.

رضایی با تشبیه رشادت‌های شهید تجلایی در عملیات سوسنگرد به قیام مردم تبریز در مشروطه  خاطرنشان کرد: همانطور مردم تبریز در آن روز‌ها ایستادگی کرده و در نهایت منجر به پیروزی مشروطه شدند در حالی‌که علی رغم کمبود غذا، دست از مقاومت برنداشتند، شهید تجلایی نیز همین کار قهرمانانه را در سوسنگرد انجام داد.

معاون رئیس جمهور تصریح کردک شهید تجلایی  در حالی‌ که سوسنگرد محاصره شده بود و تمامی مجروحان جنگی به مسجد جامع دشت آزادگان منتقل می‌شد و هیچ غذا، دارو و مهماتی هم نبود، شهید تجلایی حماسه‌ مشروطه را در سوسنگرد و دشت آزادگان تکرار کرد و اجازه نداد این شهر سقوط کند.

وی اضافه کرد: شهید تجلایی انسانی شجاع، معتقد، با فکر، با تدبیر و با سواد بود و بسیاری از فرماندهان از جمله شهید قاسم سلیمانی را او آموزش داده بود و حتی با آموزش به مجاهدین افغانستان نقش ویژه‌ای در شکست ارتش شوری در این کشور داشت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند مردمی را که دارای روحیه‌ شهادت طلبی است شکست دهد تاکید کرد: ملت ایران اسلامی بیش از ۴۰ سال است که با داشتن این روحیه و فلسفه در مقابل شدیدترین فشار‌های دشمنان ایستادگی کرده‌اند و در اثر داشتن این روحیه است که وقتی صهیونیست‌‍‌ها ۲ تن از پاسداران ما را در سوریه به شهادت می‌رسانند، موشک‌های ما بر سرشان فرود می‌آید.

وی افزود: امروز همه‌ دنیا شاهد است که در جنگ روسیه و اوکراین آمریکایی‌ها فقط در زبان از اوکراین دفاع می‌کنند و به همه ثابت شد کشور‌هایی که قدرت خود را وقف سایر کشور‌ها کرده و چشم به کمک آن‌ها دوخته‌اند خوار و ذلیل شده‌اند، ولی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار بر روی پای خود ایستاده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دو هدف اصلی در خصوص حل مشکلات اقتصادی کشور دارد یاداوری کرد: اولین هدف حل مشکلات و مسائل روزمره است که از طریق ستاد تنظیم بازار این موضوعات بررسی و رفع می‌شود و موضوع بعدی که بسیار مهم است، جراحی اساسی در بخش تجارت، صنعت و کشاورزی است که این اقدام نیز آغاز شده، ولی زمان می‌برد تا آثار این جراحی در جامعه دیده شود و دولت هردوی این کار را آغاز کرده و ما در راه موفقیت و رسیدن به این دو هدف نیازمند حضور صنعتگران و کارآفرینان هستیم تا ما را یاری کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «شهادت شکار» که به زبان ترکی تالیف و چاپ شده است، از خانواده‌های معظم شهدای عملیات بدر و خانواده‌ی شهید علی تجلایی تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه