English

معاون وزیر صمت در تبریز:

توسعه سرمایه گذاری های معدنی از مهم ترین اولویت های وزارت صمت است

معاون معدنی وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری های معدنی یکی از مهم ترین اولویت های وزارت است گفت: سرمایه گذاران خارجی در معادن ایران، مکلفند که تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را رعایت کنند.

توسعه سرمایه گذاری های معدنی از مهم ترین اولویت های وزارت صمت است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، اسدالله کشاورز در جلسه شورای معادن آذربایجان شرقی که با  دستور بررسی آخرین وضعیت فعالیت معدن اندریان برگزار شد با اشاره به اینکه این معدن شرایط مناسبی ندارد و برداشت های غیرمجاز در آن تشدید شده است گفت: این شرکت حداکثر تا سه ماه باید بحث زیست محیطی و حفاظتی خود را ساماندهی کند تا این شرایط اصلاح شود و اگرنه به شورای عالی معادن کشور برای تصمیم گیری بعدی ارجاع خواهد شد.

معاون معدنی وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: متاسفانه برخی اهالی منطقه با شناسایی رگه های معدنی در جنگل ها، به این مواهب طبیعی نیز رحم نکرده و با تخریب طبیعت، به برداشت و استحصال مواد ارزشمند معدنی روی آورده اند.
 
وی با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری های معدنی یکی از مهم ترین اولویت های وزارت است ابراز کرد: سرمایه گذاران خارجی در معادن ایران، مکلفند که تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را رعایت کنند.
 
استاندار آذربایجان شرقی هم بر تدوین و اجرایی شدن برنامه جامع زیست محیطی در معدن طلای اندریان ورزقان تاکید کرد و گفت: برای بهربردار این معدن طلا هشت ماه قبل  فرصت تدابیر لازم برای جلوگیری از حیف و میل انفال و تدوین برنامه جامع زیست محیطی داده شده بود که تاکنون محقق نشده است.
محمدرضا پورمحمدی با انتقاد از بهره بردار فعلی معدن طلای اندریان در بی توجهی به برخی موضوعات حفاظتی خواستار توجه بهره بردار، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های نظامی و امنیتی برای جلوگیری به جلوگیری از حفر و برداشت های غیرمجاز از معدن طلای اندریان شد و ادامه داد: تاراج کردن انفال و منافع عمومی در روز روشن، مایه خسران کشور و وهن ما مسئولان است.
 
وی با اشاره به فعالیت حفاران غیرمجاز در اطراف معدن طلای اندریان ورزقان، بر کنترل لازم در بهره برداریها تاکید کرد و گفت : شرکت بهره بردار باید به وظیفه ذاتی خود در صیانت از این معدن اقدام و اهتمام جدی داشته باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار تقویت و تجهیز تیم های حفاظت از محدوده معدن اندریان برای مقابله با برداشت های غیرمجاز شد و افزود: شرکت حفاظت و حراست از معدن باید تعهد دهد که با برداشت های غیرمجاز در اندریان برخورد می کند ضمن آنکه مشارکت اجتماعی و تلاش برای توسعه بیشتر در روستاهای محدوده تمامی معادن استان نیز از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
 بابک محبوب علیلو، دادستان مرکز استان نیز در این جلسه از عدم ایفای کامل تعهدات شرکت بهره بردار معدن طلای اندریان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه به رغم پیگیری های متعدد، این شرکت به تعهدات خود در زمینه مشارکت در مسئولیت های اجتماعی، الزامات زیست محیطی و ...عمل نکرده و دغدغه های مردم و مسئولان استان را مرتفع نساخته است.
 
دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به تخلفات محرز در معدن طلای اندریان گفت: این معدن چندین بار به علت تخلفات زیست محیطی و تخریب منابع طبیعی تعطیل شده ولی برای رفع مشکلات آن کار اساسی صورت نگرفته است.
 
فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نیز با تاکید بر اینکه تخلفات گسترده ای در معدن طلای اندریان روی داده است  صیانت بیش از پیش معادن مختلف استان به ویژه معدن طلای اندریان را ضروری خواند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه