English

تداوم برنامه سالیان اخیر شرکت آب و فاضلاب استان؛

ارائه الگوها و آموزش های مصرف بهینه آب به دانش آموزان آذربایجان شرقی

علیرضا ایمانلو گفت: امسال در جهت فرهنگ سازی، الگوسازی و تربیت دانش آموزان برای ۵۰ هزار نفر آموزش های لازم در خصوص مدیریت مصرف آب ارایه می شود.

ارائه الگوها و آموزش های مصرف بهینه آب به دانش آموزان آذربایجان شرقی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با تاکید بر مدیریت مصرف آب و فرهنگ سازی گفت: دانش آموزان در این خصوص نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در آذربایجان شرقی، علیرضا ایمانلو اعلام کرد: امسال در جهت فرهنگ سازی، الگوسازی و تربیت دانش آموزان برای ۵۰ هزار نفر آموزش های لازم در خصوص مدیریت مصرف آب ارایه می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: در یکسال گذشته ۳۵ هزار نفر به صورت چهره به چهره آموزش های مربوط به مصرف بهینه و مدیریت مصرف آب را گذرانده اند که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر معلم و ۳۵۰۰ نفر اولیا دانش آموزان هستند.

ایمانلو در خصوص دیگر برنامه های آموزشی و فرهنگی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز گفت: زنگ صرفه جویی آب و جشن آب در خصوص اهمیت این مایع حیاتی در مدارس تبریز برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اضافه کرد: برنامه «بانوی آب» نیز در استان کلید خورده است و در این طرح مادر و زنان خانواده نقش محوری در فرهنگ سازی مصرف آب دارند.

وی به کمپین «خانه تکانی در عید» با رویکرد فرهنگ سازی در مصرف آب و استفاده نکردن از آب شرب برای شستن لوازم منزل نیز اشاره کرد و افزود: با صنایع نیز تفاهم شده تا بر روی شیرآلات خود کاهنده مصرف آب نصب کنند که در این صورت ۲۵ درصد صرفه جویی در مصرف می شود.

ارائه الگوها و آموزش های مصرف بهینه آب به دانش آموزان آذربایجان شرقی

ایمانلو با اشاره به اینکه با بسیج و سپاه برای نصب کاهنده در مراکز نظامی و پادگان ها و همچنین آموزش و پرورش نیز تفاهم شده تا کاهنده مصرف آب در مدارس نیز نصب شود، گفت: آب مراکز فضای سبز شهرداری نیز جداسازی شده است.

وی با اعلام اینکه قیمت ۱.۵ لیتر آب مورد استفاده مشترکان در ایران ۳ ریال اما هزینه تمام شده آن در کشورمان همانند اروپا حدود ۲ هزار تومان است، تاکید کرد: باید مردم درک درستی از کم بودن آب داشته باشند و بدانند که وضعیت موجودی این مایع با رفاه خودشان در ارتباط است و با کم بودن آن کنار بیایند و مدیریت مصرف داشته باشند.

ایمانلو گفت: تامین آب تبریز از سد نهند و تامین آن از زرینه رود به طول ۱۸۰ کیلومتر با پنج ایستگاه پمپاژ، دشواری های خود را داشته و مستلزم هزینه های بالایی است که باید با مصرف بهینه قدر آب را بدانیم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه