English

پرواز مستقیم ایران - بنگلادش باید برقرار شود

وزیر گردشگری بنگلادش گفت: پرواز مستقیم ایران بنگلادش باید برقرار شود و سفارت جمهوری اسلامی ایران در داکا نیز به‌شدت پیگیر این موضوع است.

پرواز مستقیم ایران - بنگلادش باید برقرار شود

به گزارش خبرگزاری موج، راشدخان منون عصر امروز در حاشیه نخستین اجلاس وزرای گردشگری آسیا در تبریز، در دیدار با رئیس سازمان میراثفرهنگی، بابیان اینکه این دیدار از تبریز می‌تواند برای توسعه روابط دو کشور کمک کند، اظهار داشت: از ابتکار عمل برگزاری گردهمایی وزرای گردشگری هم که تمام کشورها را دور هم جمع کرد تقدیر می‌کنم، چرا که این نشست می‌تواند به ارتقای گردشگری آسیا کمک کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز زود است که بنگلادش مسیر مستقل گردشگری باشد، افزود: در حال تأمین زیرساخت‌های گردشگری هستیم که در زمینه زیارتی و سیاحتی هندوها و بودایی‌ها اقدامات زیادی برای جذب گردشگر انجام‌شده است.

وزیر گردشگری بنگلادش، با اشاره به اینکه «جامعه محلی محور» برنامه توسعه گردشگری بنگلادش است، گفت: امروز از گردشگری روستایی کندوان اسکو بازدید کردیم و آموختیم که چگونه حفظ میراثخود برای توسعه گردشگری اقدام کنیم.

راشد خان، با بیان اینکه مطلع شدیم که تبریز در ۲۰۱۸ پایتخت کشورهای اسلامی انتخاب‌شده است، ابراز داشت: می‌توانیم با همکاری در این سال، گردشگران بنگلادشی بیشتری در تبریز حضور یابد و با انتخاب داکا به‌عنوان پایتخت گردشگری، گردشگران ایرانی در داکا حضور یابند.

وی ارتباط قوی و طولانی بین ایران و بنگلادش وجود دارد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰۰ کلمه ایرانی در زبان بنگلادشی وجود دارد، ضمن اینکه اشعار زیادی هم به زبان بنگالی ترجمه‌شده که قرابت فرهنگی زیادی را نشان می‌دهد.

این مقام بنگلادشی، با اشاره به اینکه در زمان انقلاب، پزشکان زیادی از بنگلادش برای فعالیت در حوزه درمان به ایران آمدند، اظهار داشت: اینکه ایران در این سال‌ها در زمینه گردشگری سلامت موفق بوده بسیار خوشحالیم.

وی با بیان اینکه بنگلادش در دوره تحریم هم به دنبال راه‌حل برای تعامل با ایران بودیم، گفت: برجام نقطه مهمی در تاریخ ایران است که ارتباطات ایران با سایر کشورها به‌شدت توسعه می‌یابد.

راشد خان، با اشاره به اینکه بنگلادش در لیست صدور ویزاهای گردشگری و تجاری قرار ندارد و می‌خواهیم تا این کشور هم در لیست صدور ویزای گردشگری قرار گیرد، تصریح کرد: پرواز مستقیم ایران بنگلادش باید برقرار شود و سفارت جمهوری اسلامی ایران در داکا نیز به‌شدت پیگیر این موضوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه