سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت
  • موی‌تای قهرمانی جهان؛ دو فینالیست و ۶ برنز سهم ایران

بیماری‌های صعب‌العلاج با استخراج سلول‌های بنیادی از دهان درمان می شوند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با ابراز امیدواری در حوزه سلول های بنیادی گفت: در آینده دندانپزشکی بازساختی و استخراج سلول‌های بنیادی از دهان به عنوان یکی از ابزارهای مهم در درمان بیماری‌هابه ویژه بیماری‌های صعب‌العلاج تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج، امیرعلی حمیدیه در دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و دندانپزشکی بازساختی در بیماری‌های دهان، فک و صورت، سلامت و امنیت را از عناصر حیاتی برای زندگی بشر برشمرد و بیان کرد: به زودی دندانپزشکی بازساختی و استخراج سلول‌های بنیادی از دهان به عنوان ابزاری به منظور درمان بیماری‌های صعب العلاج به کار خواهد رفت. کاربرد سلول‌های بنیادی انقلابی بزرگ در جامعه پزشکی است دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی ضمن بحث پیرامون این موضوع که کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان بیماریها به عنوان انقلاب چهارم پزشکی است، اظهار داشت: اهمیت علوم سلول‌های بنیادی به اندازی است که رهبر معظم انقلاب سال گذشته این علم را جزو نوامیس علمی کشور برشمرند. وی سلامت و امنیت را از عناصر حیاتی برای زندگی بشر برشمرد که در عصر حاضر دستیابی به این دو موضوع  به نوعی وابسته به پیشرفت‌های  زمینه سلول‌های بنیادی و دستیابی کشور به اشل‌های جهانی در این حوزه است. در این کنگره ابوالفضل باقری رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دبیر علمی کنگره با بیان اینکه این کنگره با هدف ارتقاء پیشرفت‌های علمی گروه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، بیان کرد:  سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و دندانپزشکی بازساختی در بیماری‌های دهان، فک و صورت به همت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوی ریاست جمهوری در چهار محور مهندسی بافت در دندانپزشکی، مباحث پایه در سلول های بنیادی دندانپزشکی و پزشکی بازساختی، اخلاق و استانداردهای در دندانپزشکی بازساختی و افق های نوین در درمان های دندانپزشکی با استفاده از فناوری‌های نوین برگزار می شود. وی در ادامه تعداد شرکت کنندگان در کنگره را حدوداً ۳۵۰ نفر اعلام کرد. بر اساس این گزارش، دومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و دندانپزشکی بازساختی در بیماری‌های دهان، فک و صورت با حضور امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی و هیات همراه، ابوالفضل عسگری دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی و جمعی از اساتید این حوزه در محل هتل چالدران شهر توریستی سرعین در استان اردبیل روز ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه برگزار شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه