سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند

قم از استان‌های موفق در مدیریت آب است

در حال حاضر بیش از ۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان قم با آبیاری پر‌فشار انجام می‌شود و استان قم از استان‌های قوی و موفق در مدیریت آب بوده است.

MiLq6uYWsDJ8
به گزارش خبرگزاری موج از قم، طلایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه مشکل چالش آب در استان قم بسیار جدی است، اظهار داشت: روان آب استان قم با ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب در سال به زیر صفر رسیده است و از سوی دیگر برداشت از چاه‌های نیمه عمیق و عمیق استان منجر به از بین رفتن سفره‌های زیرزمینی شده است. وی با تاکید بر اینکه برنامه پنج ساله الگوی کشت که از سال گذشته آغاز شده ‌در سال جاری نیز با جدیت دنبال خواهد شد، افزود: اعتبارات ملی در برنامه الگوی کشت در استان قم هشت برابر افزایش پیدا کرده و تمام تعهدات دولت در برنامه الگوی کشت انجام شده است و در سال ۹۴ نزدیک به ۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت آبیاری پرفشار قرار گرفت که این رقم بیش از سال‌های گذشته است. محمدرضا طلایی از دیگر برنامه‌های موفق این سازمان را کاهش سطح زیر کشت محصولات و اراضی کم بازده و بدون سودآوری عنوان و بیان کرد: در این مزارع، گیاهان دارویی با ۳۰ هکتار ، گل محمدی با ۹۰هکتار و پسته با ۱۵۰۰ هکتار ایجاد شده ‌که هدف از این برنامه کم کردن مصرف آب و تولید محصولات دارای توجیه اقتصادی است. وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۶ درصد گوشت قرمز و هشت درصد تخم مرغ کشور در استان قم تولید می‌شود که ۶۰ تا ۸۰ درصد آن مازاد نیاز استان است. طلایی در ادامه با تاکید بر استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی در حاشیه روستاها و برنامه‌های این سازمان برای تحقق این هدف، بیان داشت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در حاشیه روستاها موجب اشتغال، رونق و رشد اقتصادی کشور است و حرکتی جدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت تولید دانه‌های روغنی اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۳۵۰ هکتار از سطح زیرکشت استان به کلزا اختصاص داشت که در سال جدید به حدود ۱۰۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده و از تولید ۴۰۰ تن در سال گذشته به ۱۸۰۰ تن در سال جاری رسیده است که این میزان توسط شرکت غله با قیمت تضمینی ۲۵۶۰ تومان خریداری شده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر