سرخط خبرها
  • مدارک جدید استقلال برای پرونده آسانی به afc ارسال شد
  • ۳۰ هزار بازرس نامحسوس با پلیس راهور همکاری می‌کنند
  • فروشندگان بازار پروانه به پارکینگ حافظ منتقل می‌شوند
  • منتظری: بی‌توجهی به حجاب در دانشگاه‌ها زیبنده جامعه اسلامی نیست
  • تهران حدود ۲ هزار واگن کم دارد
  • برگزیدگان مسابقه بین‌الملل و آثار کوتاه جشنواره کودک معرفی شدند
  • رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان: امیدوارم بتوانیم رتبه بازی‌های آسیایی هانگژو را تکرار کنیم
  • پلمب ۵ شهربازی در تهران/ تشدید نظارت‌های ایمنی در اماکن تفریحی
  • مأمور خاطی در سنندج بازداشت شد
  • منظومه ماهواره‌های سنجشی با دقت تصویربرداری کمتر از یک‌متر در راه است
  • انصاری: تفاهم‌نامه همکاری محیط‌زیستی با عراق امضا می‌شود
  • وزیر ارتباطات: ۳ ماهواره از منظومه شهید سلیمانی تا آخر سال پرتاب خواهد شد
  • رئیس انستیتو پاستور ایران: طاعون روسیه هنوز تأیید رسمی نشده است
  • سرلشکر رضایی: در نبرد نظامی شکست خوردید؛ در جنگ اقتصادی هم شکست خواهید خورد
  • ۳ هسته عملیاتی گروهک تروریستی-تکفیری در جنوب‌شرق منهدم شدند

فهرست جدید مؤدیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده منتشر شد

سازمان امور مالیاتی کشور فهرست جدیدی از مودیان فراخوان شده برای اجرای تبصره (۱) ماده (۱۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده منتشر کرد.

سازمان مالیاتی
به گزارش خبرگزاری موج

، سازمان امور مالیاتی کشور با انتشار فهرستی از مودیان فعال در زمینه پلت فرم‌های فروش بلیط کنسرت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اجرای مفاد تبصره (۱) ماده (۱۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده و آیین نامه اجرایی آن، فعالان اقتصادی فراخوان شده بشرح جدول پیوست، از ابتدای دوره پاییز سال ۱۴۰۵ (۱۴۰۵/۰۷/۰۱) همزمان با صدور صورتحساب مکلف به پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده به نرخ ۸% به صورت علی الحساب هستند.

بر اساس ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، مؤدیان مکلفند مالیات و عوارض فروش موضوع این قانون را از خریدار یا کارفرما وصول کنند و پس از کسر مالیات و عوارض پرداختی، مطابق مقررات به حساب سازمان واریز نمایند. قانونگذار در تبصره ۱ این ماده تصریح کرده است: سازمان [امور مالیاتی کشور]می‌تواند تمام یا برخی از مودیان مشمول این قانون یا مشتریان آنها را مکلف کند مالیات و عوارض متعلقه را همزمان با صدور صورتحساب به حساب سازمان واریز نمایند. مالیات و عوارضی که به این ترتیب به سازمان پرداخت می‌شود، به حساب بستانکاری فروشنده منظور می‌شود و برای خریدار، در صورتی که مصرف‌کننده نهائی نباشد، اعتبار مالیاتی به‌حساب می‌آید.

گفتنی است در این اقدام، هیچ وجهی از محل منابع مالی واحد اقتصادی کسر نمی‏شود و فقط ۸۰ درصد از ارزش افزوده دریافتی از مشتریان آنها، (با نرخ علی الحساب ۸ درصد) به صورت برخط توسط سازمان دریافت می‌شود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه