رئیسجمهور صربستان استعفا میدهد
رئیسجمهور صربستان که پس از ماهها اعتراضات ضد دولتی تحت فشار قرار گرفته بود، شامگاه شنبه اعلام کرد که طی چند هفته آینده استعفا خواهد داد.
، خبرگزاری رویترز گزارش کرد: اعلام این خبر توسط ووجیچ که ۱۳ سال در قدرت بوده است، پس از یک سالونیم اعتراضات خشونتآمیز و ضد فساد به رهبری دانشجویان، صورت گرفت.
الکساندر ووجیچ در یک تجمع طرفدار دولت در بلگراد، پایتخت صربستان، به هوادارانش گفت: من فقط برای چند هفته رئیسجمهور خواهم بود و سپس استعفا خواهم داد.
قرار بود دومین و آخرین دوره ریاستجمهوری ووجیچ در اواسط سال ۲۰۲۷ به پایان برسد.
او همچنین گفت که به حزب مترقی صربستان خود کمک خواهد کرد تا در انتخابات ریاستجمهوری و انتخابات زودهنگام پارلمانی که در ابتدا برای سال ۲۰۲۷ تعیین شده بود، پیروز شود. او زمان استعفا یا انحلال پارلمان را که پیش شرط انتخابات زودهنگام پارلمانی است، مشخص نکرد.
ارسال نظر