رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان درباره آینده تنگه هرمز
سید عباس عراقچی و سید بدر البوسعیدی در گفتگویی تلفنی، آخرین تحولات مرتبط با تردد دریایی در تنگه هرمز و ترتیبات موقت ۶۰ روزه را مورد بررسی قرار داده و بر لزوم تقویت همکاریهای فنی و کارشناسی میان دو کشور تأکید کردند.
، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه سلطنت عمان، صبح امروز پنجشنبه ۴ تیر در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات منطقهای و موضوعات مورد اهتمام مشترک گفتوگو و تبادل نظر کردند.
در این گفتوگو، طرفین آخرین وضعیت مربوط به تردد دریایی در تنگه هرمز و ترتیبات موقت پیشبینیشده برای دوره ۶۰ روزه را مورد ارزیابی دقیق قرار دادند.
سید عباس عراقچی و سید بدر البوسعیدی در ادامه بر اهمیت تداوم هماهنگیها، رایزنیهای دوجانبه و همچنین تعاملات فنی و کارشناسی در این زمینه تأکید کردند.
وزیر امور خارجه ایران همچنین با ابراز خرسندی از نتایج سفر اخیر هیئت ایرانی به مسقط و مذاکرات صورتگرفته افزود: تداوم رایزنیها و پیگیری موضوعات مورد علاقه طرفین از طریق کانالهای دیپلماتیک و همکاری مستمر میان دو کشور ضرورتی اجتنابناپذیر است.
مقامات عالیرتبه دیپلماتیک دو کشور در پایان این گفتگو بر تقویت پیوندهای دوجانبه و همکاری برای تثبیت امنیت در حوزه دریایی تأکید کردند.
ارسال نظر