سخنگوی کرملین:
تفاهمنامه ایران و آمریکا برای کل جهان سازنده است
سخنگوی کرملین گفت: یادداشت تفاهم جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا برای خاتمه جنگ، اقدامی سازنده و مثبت برای منطقه و کل جهان است.
، دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه در حاشیه دوازدهمین مجمع علمی و تخصصی بینالمللی خوانشهای پریماکوف در مسکو افزود: ما مطمئناً برای این تفاهمنامه ارزش زیادی قائل هستیم.
وی اظهار داشت: ما از تلاشهای میانجیگران و کشورهای شرکتکننده در این مذاکرات که حداقل امکان به عقب راندن خط درگیری را برای آیندهای قابل پیشبینی فراهم کرده است، بسیار قدردانی میکنیم.
سخنگوی کرملین در ادامه اظهار داشت: ایران و آمریکا تفاهمنامهای امضا کردهاند که در مدت ۶۰ روز به توافق دست یابند، باید توجه داشت که تفاهمنامه و توافق، اسناد متفاوتی هستند و از این رو، هنوز طرفین به توافق نهایی دست نیافتهاند.
پسکوف گفت: این واقعیت که انسداد تنگه هرمز اکنون برطرف شده است، امکان التیام زخمهایی را که اقتصاد جهانی از تجاوز آمریکا و رژیم اسرائیل از ایران متحمل شده است، فراهم میکند.
ارسال نظر