سرخط خبرها
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان؛

سازماندهی ۹۸ اکیپ نظارتی دامپزشکی خوزستان برای تاسوعا و عاشورای حسینی / شهروندان با سامانه ۱۵۱۲ در ارتباط باشند

مدیرکل دامپزشکی خوزستان، از سازماندهی و آماده‌باش کامل ۹۸ اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی برای کنترل سلامت ذبح دام‌های نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر استان خبر داد.

دامپزشکی
به گزارش خبرگزاری موج از خوزستان

،ناصر عسکری‌فرد مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان و عزاداران حسینی اولویت مهم این اداره کل است، اظهار داشت: همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، ۹۸ اکیپ ویژه در تمامی شهرستان‌های استان فعال خواهند شد تا با استقرار در نقاط مختلف و نظارت بر هیئت‌ها و تکایا، بر فرآیند ذبح دام‌های قربانی نظارت دقیق بهداشتی و شرعی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان ضمن تسلیت ایام عزاداری، توصیه‌های مهمی را خطاب به مسئولان هیئت‌های عزاداری و خیرین مطرح کرد و گفت: به‌منظور پیشگیری از انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سایر بیماری های قابل انتقال از دام و گوشت دام به انسان، توصیه می‌شود ذبح دام‌های نذری در کشتارگاه‌های مجاز و یا با هماهنگی و نظارت مستقیم کارشناسان دامپزشکی انجام شود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت محیط تصریح کرد: از عزاداران عزیز و مسئولان هیئت‌ها درخواست داریم از ذبح دام در محیط های خارج از کشتارگاه ها از جمله در محوطه مساجد و حسینیه ها، معابر عمومی، خیابان‌ها و اماکن پرتردد به‌جد خودداری کنند؛ چرا که ورود خون و ضایعات کشتار به سیستم فاضلاب مناطق مسکونی و معابر، علاوه بر ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی، می‌تواند کانون انتشار بیماری‌های واگیردار باشد.

عسکری‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: کشتارگاه های دام در شهرستان ها در ایام تاسوعا و عاشورا از ساعت ۶ صبح آماده انجام رایگان کشتار دام و ارائه خدمات به صاحبان نذورات هستند و از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم در صورت نیاز به هرگونه مشاوره بهداشتی، درخواست اعزام کارشناس برای نظارت بر ذبح دام در محل، و یا گزارش تخلفات احتمالی، با سامانه ۱۵۱۲ تماس حاصل نموده و از خدمات رایگان و تخصصی دامپزشکی بهره‌مند شوند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه