مدیرکل انتقال خون مازندران:
لزوم مشارکت راهبردی جوانان و بانوان برای تأمین خون پایدار در مازندران
مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به مطلوبیت کنونی ذخایر خونی استان، بر لزوم حفظ این پایداری از طریق افزایش حضور مستمر جوانان و بانوان در مراکز اهدای خون به عنوان یک ضرورت راهبردی تاکید کرد.
، عبداله محمدی فیروزجایی در خصوص وضعیت ذخایر فرآوردههای خونی در استان اظهار داشت: با وجود اینکه در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی مازندران به دلیل استقبال خوب مردم در شرایط مطلوبی قرار دارد، اما با توجه به نیاز دائمی و مستمر بیماران به خون، سطح مراجعه اهداکنندگان باید همواره در تراز بالایی حفظ شود.
وی با بیان اینکه نباید نگاه مقطعی به این امر حیاتی داشت، تصریح کرد: برای رفع هرگونه نگرانی از کاهش ذخایر در آینده و تضمین سلامت بیماران، افزایش حضور بانوان و جوانان در گروههای اهداکننده یک موضوع حیاتی و راهبردی است که باید به صورت جدی پیگیری شود.
مدیرکل انتقال خون مازندران در پایان خاطرنشان کرد:مشارکت فعالانه تمامی اقشار، بهویژه نسل جوان و بانوان، ستون اصلی تأمین امنیت خون استان است و ترویج این فرهنگ ایثارگرانه میتواند تضمینکننده دسترسی پایدار بیماران نیازمند به خون در تمامی فصول سال باشد.
ارسال نظر