سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • پزشکیان شب عاشورا در حرم امام سخنرانی می‌کند
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد

ارکستر سمفونیک تهران، تالار وحدت را به اکتبر ۱۹۰۴ برد

ارکستر سمفونیک تهران در آخرین اجرای تابستانی خود، شامگاه پنج‌شنبه و جمعه، ۲۰ و۲۱ شهریور ماه، با اجرای آثاری متفاوت، کنسرت «اکتبر ۱۹۰۴» را با رهبری نصیر حیدریان در تالار وحدت روی صحنه برد.

ارکستر سمفونیک تهران، تالار وحدت را به اکتبر 1904 برد
به گزارش خبرگزاری موج

، در این کنسرت که با تکنوازی کلارینت مینلی دانلیان همراه بود، قطعاتی از گوستاو مالر، ولفانگ آمدئوس موتزارت و روبرت شومان پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

کنسرت با اجرای «آداجیو از سمفونی شماره ۵» اثر گوستاو مالر آغاز شد، پس از آن «کنسرتو کلارینت در لاماژور» از آخرین ساخته‌های کامل شده ولفانگ آمادئوس موتسارت که قطعه‌ای نسبتا طولانی به حساب می‌رود با همراهی تکنوازی کلارینت نواخته و مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت.

پس از استراحتی کوتاه و در بخش دوم، ارکستر اولین اثر سمفونیک نوشته و ساخته شده توسط روبرت شومان با عنوان سمفونی شماره ۱ در سی بمل ماژور یا سمفونی «بهار» را اجرا کرد.

گوستاو مالر آهنگساز اتریشی، سمفونی شماره ۵ را بین سالهای ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۲ ساخته است؛ این سمفونی برای اولین بار در اکتبر ۱۹۰۴ به اجرا در آمده است و همین دلیل انتخاب نام «اکتبر ۱۹۰۴» برای این کنسرت بوده است.

در این دو شب هنرمندانی چون مسعود کیمیایی، ابوالحسن داودی، جاوید مجلسی، ناصر رحیمی، بهرام جمالی، مانی جعفرزاده، پانیذ فریوسفی، محمدعلی مرآتی، پوریا اخواص، رضا عسگرزاده و ... به تماشای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران نشستند.

محمدرضا کریمی (کنسرت مایستر)، فرزاد صیدی، احسان شامی، عرفان شریف‌زاده، فرمهر حسن بیگلو، هومان جلالت، سینا صالحی، فرید ذاکری، سجاد صالح‌آبادی، آناهیتا عظیمی، سارا قاسمی، کوروش علی‌محمدی، درسا میناسازی، پارسا معین، هورام ترابی، حسن ملکی (ویولن یک)، مونیکا لران، مهوش عسگری، پیمان شامی، عرفان وکیلی، سارا بیرام‌زادگان، موژان میرزایی، علیرضا گلستانه، ملیکا زاده‌محمدی، سینا افتخارنیا، فرناز زندیه، عرفان جاویدنیا، امیر مهزیار قاسمی (ویولن دو)، امین زمان‌خان، پژمان اختیاری، آتنا زنگنه، زهرا عبداله‌زاده، مسعود پوربخت، آریان زمانی، روشا گواهی، فرگل ساکت (ویولا)، مجید اسماعیلی، ماکان خویی‌نژاد، کیانمهر کشاورز، بهرنگ معتمدی، زهرا کتابی، هلیا پورکریمی، روژان فلاح‌بردبار، هستی علیزاده، عرفان فیجان (ویولنسل)، مهدی کلانتری، پروانه انارکی، محمدرضا جبار، آوا پویاکاشانی، کوروش ملکی، نازنین احمدی و ستاره ناموری راد (کنترباس) نوازندگان ارکستر در بخش سازهای زهی را تشکیل می‌دادند.

همچنین ماه‌سیما فلاحی، غزاله میرزازاده (فلوت)، آرین قیطاسی، نازنین احمدزاده (ابوا)، مینلی دانلیان، پگاه ولی‌خانی (کلارینت)، علیرضا متوسلی‌داراب، فرشاد محمدی (فاگوت)، فاطمه یوسفی‌نژاد، روژینا صادقی، هومان باقی، امیرحسین گرگین (هورن)، علی ضرابی، کامیار ماندگاریان (ترومپت)، سپهر عباسی، آرین خدایار (ترومبون)، رامین براتی (ترومبون باس)، دیبا والی (هارپ) و محمدرضا پناهی نژاد (تیمپانی) دیگر نوازندگان ارکستر در این کنسرت بودند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه