سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند

جمهوری اسلامی به ادعاهای ضد ایرانی آمریکا درباره یمن و دریای سرخ پاسخ داد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به شورای امنیت درباره «ادعاها و اتهامات ناصواب و خلاف واقعیت ایالات متحده آمریکا » علیه ایران درباره یمن و دریای سرخ تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان به کلیه‌ تعهدات بین‌المللی خود و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت پایبند بوده و به حمایت از فرایند سیاسی صلح‌آمیز، فراگیر و تحت رهبری یمنی ها ادامه می دهد.

ایروانی
به گزارش خبرگزاری موج

​، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت نوشت: مایه‌ی تأسف عمیق است که ایالات متحده آمریکا از تریبون شورای امنیت سوءاستفاده می‌نماید تا توجهات را از اقدامات بی‌ثبات‌ساز خود، از جمله دخالت نظامی در یمن و حمایت از تجاوزات رژیم اسرائیل در یمن و سراسر منطقه، منحرف سازد.

متن کامل نامه سفیر ایران در سازمان ملل به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب قویاً ادعاهای بی‌اساس مطرح‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی نماینده‌ ایالات متحده آمریکا در جلسات شورای امنیت مورخ ۹ جولای ۲۰۲۵ (نود و نه هزار و پنجاه و چهارمین جلسه) و ۱۵ جولای ۲۰۲۵ (نود و نه هزار و پنجاه و هشتمین جلسه)، که به‌ترتیب تحت عناوین «اوضاع در خاورمیانه» و «حفظ صلح و امنیت بین‌المللی» برگزار گردیدند، را قاطعانه رد می‌نمایم.

ادعای مطرح‌شده مبنی بر این‌که ایران قطعنامه‌ی ۲۲۱۶ (۲۰۱۵) شورای امنیت را نقض می‌کند، کاملاً بی‌پایه، فاقد مستندات و عاری از هرگونه شواهد معتبر است. جمهوری اسلامی ایران همچنان به کلیه‌ی تعهدات بین‌المللی خود و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت پایبند بوده و به حمایت از فرایند سیاسیِ صلح‌آمیز، فراگیر و تحت رهبری یمنی‌ها ادامه می‌دهد.

مایه‌ی تأسف عمیق است که ایالات متحده آمریکا از تریبون شورای امنیت سوءاستفاده می‌نماید تا توجهات را از اقدامات بی‌ثبات‌ساز خود، از جمله دخالت نظامی در یمن و حمایت از تجاوزات رژیم اسرائیل در یمن و سراسر منطقه، منحرف سازد.

مردم یمن نزدیک به یک دهه از تبعات جنگی ویرانگر و محاصره‌ای غیرقانونی که از سوی ائتلافی تحت حمایت ایالات متحده تحمیل شده، رنج برده‌اند؛ وضعیتی که منجر به یکی از وخیم‌ترین بحران‌های انسانی جهان شده است. این نقض‌های حقوق بین‌الملل بشردوستانه همچنان با مصونیت کامل ادامه دارد.

شورای امنیت نباید اجازه دهد که تبلیغات گمراه‌کننده‌ی ایالات متحده، جنایات فجیع و مستمر رژیم اسرائیل در غزه و منطقه، و همچنین علت‌العلل وضعیت کنونی در دریای سرخ را در سایه قرار دهد. تحقق صلح پایدار در منطقه مستلزم پرداختن به ریشه‌های بی‌ثباتی است که در رأس آن‌ها، اشغالگری غیرقانونی، تجاوزات مستمر و نقض نظام‌مند حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی رژیم اسرائیل قرار دارد.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به عنوان سند شورای امنیت توزیع گردد.

احترامات فائقه را تجدید می‌نماید.

امیر سعید ایروانی

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه