سرخط خبرها
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده

مدیرکل محیط‌ زیست اصفهان:

مردم و مسئولان برای « اصفهان سبز و عاری از آلودگی» همدل شوند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست اصفهان به مناسبت روز جهانی و آغاز هفته محیط زیست پیامی صادر کرد.

داریوش گل علیزاده
به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان

، در پیام داریوش گل علیزاده مدیرکل حفاظت محیط‌زیست اصفهان آمده است: فرارسیدن ۱۵ خرداد روز جهانی محیط زیست با شعار جهانی «مقابله با آلودگی پلاستیک» به استقبال هفته محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۴) می‌رویم با شعار ملی «محیط زیست مطلوب؛ تعهد مسئولان، همراهی مردم» می‌رویم. این مناسبت فرصتی مغتنم برای باز اندیشی درباره جایگاه محیط زیست در زندگی فردی و اجتماعی یکایک ماست.

اینجانب به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، بار دیگر بر تعهد قاطعانه خود و تمامی همکارانم در قبال حفظ، احیا و بهبود کیفیت محیط زیست استان تاکید می‌کنم.

در ادامه آمده است: بی شک، لازمه ایفای این تعهد، تشدید نظارت‌ها و اعمال ضوابط، مقررات و قوانین محیط زیستی کشور در صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست، کاهش آلودگی هوا، آب، خاک و حفاظت از تنوع زیستی استان است که در سایه همدلی، هم افزایی، تغییر رویکرد و باز طراحی برنامه‌های توسعه استان مبتنی بر شاخص‌های پایداری، افزایش آگاهی عمومی، فرهنگ سازی و تربیت نسلی متعهد و مسئولیت پذیر است که صرفاً با همکاری با دستگاه‌های اجرایی، حمایت نهادهای مردمی و همه اقشار جامعه تحقق پذیر خواهد بود.

حفاظت از محیط زیست صرفاً وظیفه یک سازمان و حاکمیت نیست، بلکه بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی، مسئولیتی همگانی است، پس با هم پیمان می‌بندیم که در حفظ این امانت الهی و سپردن یک محیط زیست سالم به فرزندانمان از هیچ کوششی دست بر نخواهیم داشت.

از شما مردم فهیم، دلسوز و دغدغه مند محیط زیست اصفهان دعوت می‌کنم تا همراه با یکدیگر با رعایت نکاتی ساده در مسیر دستیابی به محیط زیستی مطلوب، باورمندانه یاری‌گر حیات سالم زیستمندان استان باشیم. با رعایت نکاتی چون کاهش تولید پسماند و تفکیک زباله از مبدأ - مدیریت مصرف آب و انرژی- کاهش مصرف انواع پلاستیک و مواد یکبار مصرف، حفاظت از طبیعت، پوشش گیاهی و حیات وحش، محیط بانان و خدمتگزاران محیط زیست استان را همراهی کنید.

در پایان، امیدوارم با تعهد مسئولان و همراهی آگاهانه و مسئولانه مردم، گامی بلند و مؤثر در جهت تحقق آرمان "اصفهانی سبز، با طراوت و عاری از آلودگی" برداریم. بیایید دست در دست هم، آینده‌ای سالم و پایدار را برای نسل‌های آتی، به یادگار بگذاریم.

به امید دستیابی به شهر و استانی سبز، ایرانی آباد با محیط زیست سالم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر