سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی؛

دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی، خیانت در حق آرای مردم است

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی، خیانت در حق آرای مردم است.

نوین
به گزارش خبرگزاری موج از آذربایجان‌ شرقی

، علیرضا نوین در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب دولت‌مردان اعم از مدیران‌کل، فرمانداران و ... گفت: در قانون اساسی بر اصل تفکیک قوا تصریح شده است تا دولت و مجلس هرکدام تکالیف خود را دنبال نمایند و منطق نیز ایجاب می‌کند نمایندگان در انتصابات دولتی دخالت نکنند. مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی نیز در یکی از جلسات، عدم دخالت در امور اجرایی و عزل و نصب‌ مسئولین استان و شهرستان‌ها را مصوب کرده است.‌‌

وی با بیان اینکه اکثریت نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی در انتصابات دخالت ندارند، تصریح کرد: شخصاً به‌عنوان نماینده ملت سعی کرده‌ام از رفتارهایی که شائبه دخالت در انتصاب فرد خاص را در افکار عمومی متبادر نماید به‌دور باشم و بیشتر بر شاخص‌هایی که برای تصدی یک جایگاه مدیریتی ضرورت دارد، تاکید نمایم‌. البته با همین استدلال در مواردی به نحوه رفتارهای مدیریتی در مراسم‌های تودیع و معارفه و برخی انتصابات مدیران استانی و شهرستانی هم که از نظر شاخص‌ها، معیارهای کارآمدی و سلامت اداری و صلاحیت عمومی امتیاز پایینی کسب کرده‌اند، نظرات و نقدهای دلسوزانه‌ام را به مسئولین کشوری و استانی صراحتا گفته‌ام و بازهم خواهم گفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان شد: بارها مراجعت‌هایی جهت سفارش انتصاب فلان‌ شخص در دستگاه‌های اجرایی به‌بنده شده است که صراحتاً رویکرد خویش را در عدم دخالت در انتصابات اعلام کرده‌ام. بعضاً دوستان و تعدادی از فعالان ستاد انتخاباتی‌ام از این رویه دلخور شده‌اند اما عمل به وظایف نمایندگی و بیانات رهبر معظم انقلاب در عدم دخالت نمایندگان در انتصابات را ارجح‌تر از سایر دیدگاه‌ها می‌دانم و توصیه‌ام به سایر نمایندگان نیز اتخاذ همین رویکرد است.‌

وی با اعلام اینکه متاسفانه شاهد دخالت خارج از حیطه وظایف برخی دولت‌مردان مستقر در تهران در انتصابات استان‌مان هستیم، متذکر شد: اینکه اینجانب در انتصابات دخالتی ندارم و گزینه‌ای را نیز جهت بکارگیری در دستگاه‌های اجرایی معرفی نکرده‌ام، دلیل بر تایید تمامی انتصابات اخیر آذربایجان‌شرقی نیست، متاسفانه در تعدادی از انتصابات شاخص‌ها رعایت نشده است و نگرانیم توسعه آذربایجان‌شرقی تحت تاثیر انتصابات سیاسی، رفاقتی و سفارش‌های خاص قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: بعضاً می‌شنوم برخی کاندیداهای تصدی یک پست مدیریتی و یا حتی منصوب شده، جهت تحکیم جایگاه سیاسی‌ و مدیریتی‌شان، سعی می‌کنند در افکار عمومی خودشان را گزینه‌ی اینجانب و سایر نمایندگان معرفی کنند. این اقدامات شرعاً و اخلاقاً صحیح نیست. البته بیشتر سیاسیون از مراجعه به بنده در خصوص واسطه‌گری انتصاب قطع امید کرده‌اند و موضع‌ام را به خوبی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه دخالت در انتصابات، امکان نظارت را از نماینده مجلس سلب و جرأت انتقاد از عملکرد مدیران اجرایی را از وی می‌گیرد، اظهار داشت: بدان‌ معنا که اگر اینجانب در انتصاب مدیری دخالت کنم فردا نمی‌توانم نسبت به عملکرد ضعیف آن مدیر و دستگاه اجرایی در برابر فرماندار، استاندار، وزیر و... انتقاد نمایم و این خیانت در حق آراء مردم است. ان‌شاءا... که جابجایی مدیران پس از شش ماه از استقرار دولت چهاردهم به پایان رسیده باشد و تمامی وقت مسئولین صرف کار و تلاش و خدمت به مردم عزیزمان باشد. یقیناً با توجه به عمر کوتاه مدیریتی همه ما، فرصت آزمون و خطا نیست و با گذشت زمان در معرض قضاوت دیدگان مردم خواهیم بود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه