English

آمریکا دو شرکت را به بهانه نقض تحریمهای ضدایرانی جریمه کرد

وزارت دادگستری آمریکا دادگاهی در این کشور دو شرکت بین المللی را به بهانه نقض تحریم های ضد ایرانی جریمه کرد.

آمریکا دو شرکت را به بهانه نقض تحریمهای ضدایرانی جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد دادگاه منطقه کلمبیا دو شرکت تجاری بین‌المللی را در خصوص نقض قوانین صادرات آمریکا و ارسال کالاهای ممنوعه به ایران مجرم شناخته و محکوم کرده است.

بر اساس اعلام، وزارت دادگستری آمریکا شرکت دی.ای.اس اینترنشنال مستقر در تایوان و شرکت صنایع سولتک مستقر در برونئی به جرائم خود در زمینه تلاش برای فریب واشنگتن و نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی (IEEPA) و مقررات مربوط به تحریم‌ها و مبادلات ایران (ITSR)اعتراف کرده اند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که هر یک از این دو شرکت به پرداخت ۸۳ هزار و ۷۹۸ دلار محکوم شده‌اند. به گفته وزارت دادگستری آمریکا، این رقم سه برابر ارزش کالاهایی است که این شرکت ها به ایران صادر کرده‌اند.

بر اساس اعلام این نهاد آمریکایی، این دو شرکت همچنین به مدت پنج سال تحت نظر خواهند بود.

قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی (IEEPA) ۲۸ دسامبر ۱۹۷۷ / ۷ دی‌۱۳۵۶ که از سوی جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا امضا شد و به روسای جمهور ایالات متحده اجازه می‌دهد بر اساس تهدیدات امنیتی موجود علیه این کشور به تنظیم تجارت واشنگتن با شرکت ها و طرف های بین المللی بپردازند.

مقررات مربوط به تحریم‌ها و مبادلات ایران ( ITSR ) نیز مجموعه ای از دستورالعمل‌هاست که وزارت خزانه‌داری آمریکا در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران و ادعاهای حمایت از تروریسم وضع کرده که علاوه بر ممنوعیت آمریکایی ها از واردات و صادرات برخی کالاها، خدمات و فناوری‌ ها از مبدا ایران یا به مقصد آن، شامل غیر آمریکایی ها نیز می شود.

بر اساس این دستور العمل افراد غیر آمریکایی که وارد برخی مبادلات با ایران از جمله در زمینه‌های انرژی، کشتیرانی و مالی شوند، جریمه و تحریم خواهند شد. این دستور العمل نخستین بار در سال ۲۰۱۲ اجرایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی