English

سردار احمدی مقدم:

سردار سلیمانی توانست نقشه ژئوپولیتیکی جدید منطقه را ترسیم کند

رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: آنچه که شهید سلیمانی به آن نائل آمد این بود که همچون کوروش یا نادرشاه یا صلاح‌الدین ایوبی که امروز از آنان یاد می‌کنیم او هم از چهره‌های تاریخ‌ساز ایران است که توانست نقشه ژئوپولیتیکی جدید منطقه را ترسیم کند.

سردار سلیمانی توانست نقشه ژئوپولیتیکی جدید منطقه را ترسیم کند

به گزارش خبرگزاری موج، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم طی سخنانی در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی با بیان اینکه اگر قدری به گذشته برگردیم کسانی خاورمیانه جدید را مطرح کردند، یادآور شد: شالوده این طرح اسرائیلی و تجمیع این طرح با ایده‌های آمریکا که طرح خاورمیانه بزرگ و شمال آفریقا بود، قرار بود به ایجاد کشورهای کوچک و از بین بردن قدرت‌های بزرگ در این منطقه منجر شود اما شکست خورد.

وی افزود: گروههای تکفیری و در نهایت داعش گام بزرگی برای اجرای این طرح را به دوش گرفته بودند و تا آستانه مرزهای ما هم رسیدند و اگر نبود حضور جمهوری اسلامی و نمایندگی سردار سلیمانی این طرح غربی به شکست منجر نمی‌شود.

رئیس دانشگاه دفاع ملی یادآور شد: البته به استناد سخنان خود شهید سلیمانی شکست آن طرح با تدبیر رهبری انقلاب اسلامی و سرداری شخص حاج قاسم سلیمانی بود. حاج قاسم با چند ده نفر نیرو و همکاری حشدالشعبی به درخواست آقای بارزانی در کردستان عراق طرح تجزیه‌طلبی این کشور را خنثی کردند.

وی افزود: خود شهید سلیمانی در صحنه جنگ حضور داشت و طرح تجزیه‌طلبی را خنثی کرد و این مکتب شهید سلیمانی است که با یک هواپیما و چند ده نفر نیرو به صحنه رفتند و داعش را عقب راندند تا نیروی پیشمرگه روحیه بگیرد و بتواند وارد عمل شود.

احمدی‌مقدم تاکید کرد: آنچه که شهید سلیمانی به آن نائل آمدند این بود که ایشان همچون کوروش یا نادرشاه یا صلاح‌الدین ایوبی که امروز از آنان یاد می‌کنیم قطعاً از چهره‌های تاریخ‌ساز ایران است که توانست نقشه ژئوپولیتیکی جدید منطقه را ترسیم کند.

رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: هنر شهید سلیمانی این بود که می‌توانست ظرفیت‌هایی که در خود منطقه وجود دارد را سازماندهی کند و به آنان روحیه دهد و از آن بهره بگیرد. قطعاً یکی از ارکان اساسی مقابله با نقشه‌های استکبار جهانی در منطقه حاج قاسم سلیمانی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه