سرخط خبرها
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید

مدیر عامل نفت و گاز پارس:

طرح فشارافزایی پارس جنوبی ۲۰ سال به عمر برداشت گاز اضافه می‌کند

مدیر عامل نفت و گاز پارس درباره طرح فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوب گفت: ایران روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز از این میدان برداشت می‌کند و با اجرای این طرح، می‌توان به مدت بیش از ۲۰ سال از میدان برداشت گاز داشت.

نفت و گاز پارس
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، تورج دهقانی، مدیر عامل نفت و گاز پارس در نشست خبری پیرامون طرح فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی با اشاره به اینکه پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی یکپارچه جهان است، اظهار کرد: ایران اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز از این میدان برداشت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این میدان مشترک وارد نیمه‌دوم عمر خود شده است، تصریح کرد: با اجرای طرح فشارافزایی، می‌خواهیم جلوی افت فشار را بگیریم تا سهم ایران از برداشت میدان کم نشود. با اجرای این طرح می‌توان بیش از ۲۰ سال به زمان برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی اضافه کرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تأکید کرد: در سال‌های آینده، این میدان با مشکل افت فشار روبه‌رو است که می‌تواند به‌زودی تولید گاز را با چالش مواجه کند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح فشارافزایی، هر چه موقعیت به سمت سرچشمه نزدیک‌تر باشد، در بلندمدت برداشت بیشتر خواهد بود، گفت: در اجرای طرح فشارافزایی با دو نگاه مواجهیم. برخی اصرار دارند که فشارافزایی باید در دریا انجام شود و عده‌ای نیز به اجرای طرح فشارافزایی در خشکی معتقدند.

دهقانی افزود: اگر بتوانیم زمان را مدیریت کنیم، فشارافزایی در دریا اولویت دارد اما آنهایی که طرفدار اجرای طرح در خشکی هستند نگرانند که زمان اجرای طرح در دریا طولانی شود. با این حال، اگر بتوانیم نخستین هاب فشارافزایی را تا سال ۲۰۳۰ به اجرا دربیاوریم اجرای این طرح در دریا برایمان ارجح‌تر است.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح فشارافزایی هفت هاب یا منطقه در نظر گرفته شده و طبیعی است که هاب‌های اول اولویت بیشتری دارند زیرا در اجرای این طرح‌ها، چند سال تأخیر داریم برای همین است که فاز ۱۲ را در کنار فاز ۱۱ در هاب اول تعریف کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه هاب اول در معرض افت فشار بیشتری است، گفت: برای سرعت در کار، در هاب اول فشارافزایی خشکی را نیز تعریف کردیم و اسناد مهندسی نهایی می‌شود. همچنین پیمانکار فشارافزایی خشکی انتخاب شده که با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلاری اجرا می‌شود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه