سرخط خبرها
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید

توافقات مثبت وزیر صمت دولت چهاردهم با صاحب بزرگترین معدن طلای جهان

نشست مشترک وزیر صنعت معدن و تجارت ایران با همتای ازبکستانی عصر امروز پنج شنبه ۳ آبان در هتل اسپناس تهران برگزار شد.

محمد اتابک وزیر صمت
به گزارش خبرگزاری موج

، ازبکستان به عنوان اولین دارنده منبع طلا به دنبال توسعه استخراج این فلز گرانبهاست، کیتکو به عنوان یک منبع معتبر در موضوع طلا، بزرگ‌ترین معادن طلای جهان را بر اساس میزان تولید بررسی کرد، براساس این بررسی بزرگترین معدن طلای جهان در کشور ازبکستان قرار دارد و با بیش از ۲ میلیون اونس طلا در مقام اول و با فاصله بسیار زیاد در رتبه بالاتر از معدن کارلین آمریکا با یک میلیون و ۵۰۱ اونس طلا قرار دارد.

چالش های اصلی ازبکستان در خصوص استخراج این معادن مربوط به موضوعاتی از جمله، جذب سرمایه گذاری، بوروکراسی اداری، مسائل زیست محیطی، موانع اداری، مشکلات زیرساختی است.

اتابک با اشاره به ظرفیت دو کشور در حوزه معدن گفت:  به طور کلی دو کشور در خصوص موضوعات معدنی و صنایع معدنی تصمیاتی گرفتند. ایران پتانسیل های فنی و مهندسی خوبی در حوزه معدن و صنایع معدنی دارد که می تواند به ازبکستان  ارائه کند. همچنین در خصوص صنایع فولاد و زمینه های مشترکی که می توانیم برای کالاهای ایرانی داشته باشیم، توافقاتی انجام شد. 

طی این جلسه وزیر صمت به مثبت بودن  رویکرد تیم ایرانی در خصوص موضوعات مشترک حوزه معدن و صنایع معدنی  اشاره کرد و با ابراز خرسندی از توسعه روابط با ازبکستان گفت: امیدوارم میزان مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور، در آینده‌ای نزدیک به بالای یک میلیارد یورو و در نهایت به بالای ۵ میلیارد یورو برسد.

 به طور قطع رفع مشکلات زیرساختی و خدمات فنی مهندسی در جلسه مشترکی که وزیر سرمایه گذاری صنعت و تجارت ازبکستان با سید محمد اتابک داشت، با توجه به سرآمد بودن طرف ایرانی در مباحث فنی و مهندسی معدنی، مد نظر طرف ازبک بوده است و طرف ایرانی نیز با آگاهی از این نقطه قوت خود و نیاز ازبکستان برای توسعه در بخش معدن به گسترش ارتباط با این کشور  تمایل دارد و این امر را در ابراز امیدواری که وزیر صمت ایران در رشد مبادلات تجاری،  ۵ میلیارد یورو می توان دید.

به نظر میرسد تیم سید محمد اتابک در خصوص گسترش روابط با ازبکستان و سایر کشورهای منطقه در حوزه معدن به خصوص ارائه خدمات فنی مهندسی به عنوان  نقطه قوت طرف ایرانی برنامه مدون و دقیقی دارد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه