سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت
  • موی‌تای قهرمانی جهان؛ دو فینالیست و ۶ برنز سهم ایران
  • تا رفع اختلالات بانکی با پول نقد به پمپ بنزین مراجعه کنید
  • نصب یکی از بزرگ‌ترین سکوهای نفتی در خلیج فارس

محمد فرزین در گفتگو با موج؛

جایگاه داران بنزین چارک، از قایق داران پول زور می گیرند

فروش بنزین خارج از نرخ مصوب در جایگاه های بنزین بندر چارک به قایق داران سبب اعتراضات گسترده بین اعضای این صنف شده است و هیچ کدام از مسئولان بر این مساله نظارتی ندارند.

بنزین آزاد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فروش بنزین خارج از نرخ مصوب به قایق داران بندر چارک باعث شده است تا صدای این قشر زحمت‌کش درآید و مشخص نیست مسئولان تاکنون چرا در مقابل این قانون شکنی سکوت کرده اند و جایگاه داران با چه توجیهی دست به این عمل ناپسند زده‌اند. برای مشخص شدن ابعاد مختلف ماجرا با یکی از قایق‌داران این بندر به گفت و گو نشستیم که خلاصه ای از آن در ادامه آمده است.

*فروش بنزین خارج از نرخ مصوب

محمد فرزین  عضو شورای قایق داران چارک، ضمن بیان این‌که جایگاه دارانی که در چارک هستند قانون را نقض کرده اند، اظهار داشت: بر خلاف سراسر کشور که مبلغ بنزین هزار تومان است، جایگاه داران قیمت بنزین را در این بخش افزایش داده و بنا بر قدرتی که دارند بدون هیچ واهمه ای مرتکب این بی قانونی شده اند، و برای کسب درآمد بیشتر ازهیچ کس ابایی ندارند.

وی با عنوان این مساله که قریب به دو سال است جایگاه داران مبلغ هر لیتر بنزین در بندر چارک  را به یک هزار و ۵۰ تومان افزایش داده‌اند، اذعان کرد: در حال حاضر قریب به دو هفته است که بنزین به قایق داران در این منطقه به قیمت یک هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می رسد.

*پشت‌شان گرم است

فرزین با اشاره به اینکه گویی جایگاه داران پشتشان به جایی گرم است، ابراز کرد: مگر امکان دارد شرکت پخش فرآورده های نفتی از این گران فروشی بی اطلاع باشد؟

وی افزود: تعدادی از این قایق داران حاضرند برای سوختگیری مسیر طولانی و خطرناک «کوخرد» شهرستان بستک را طی کنند، اما از چارک بنزین نزنند.

جایگاه سوخت

*صدای ما را به گوش مسئولان برسانید

این عضو شورای قایق داران چارک با بیان این‌که من و همه‌ی قایق‌داران به تمامی مسئولان مراجعه کرده و اعتراض خود را به فرمانداری بندرلنگه، بخشدار و شورای شهر چارک گوشزد کرده ایم، اذعان کرد: متاسفانه هیچ پاسخی را در جهت حل مشکلاتمان دریافت نکرده ایم لذا از شما می خواهیم صدای ما را به گوش مسئولان مربوطه برسانید تا در مقابله با گران‌فروشی بنزین با صاحبان پمپ بنزین برخورد قاطع شود.

وی ادامه داد: این وضعیت گرانی غیرقانونی نابسامان جایگاه سوخت در بندر چارک، مسئله ای‌ست که قایق داران بارها مطرح کرده اند و متاسفانه دستشان به جایی بند نبوده است و از سر ناچاری مجبور به تحمل شده اند.

*80 درصد مردم چارک قایق‌دار هستند

وی ادامه داد: 80 درصد مردم بندر چارک قایق دار هستند و با این گرانی ظلم بزرگی در حق شان روا می شود و پول اضافه و غیرقانونی از صیادان دیگر در هیچ جایگاه دیگری گرفته نمی شود.

این قایق دار اهل چارک گفت: میانگین مصرف بنزین قایق‌داران در هر رفت و برگشت ۱۲۰ لیتر است و بندرچارک به غیر از روستاهای اطرافش به تنهایی ۵۰۰ قایق دارد.

قایق داران

*ماهیانه 10میلیون تومان پول زور

وی درخصوص اینکه هیچکس تا این لحظه جلودار این جایگاه داران در چارک نبوده، عنوان کرد:  اگر یک حساب سر انگشتی داشته باشیم به راحتی درخواهیم یافت ماهیانه ده میلیون تومان از این صیادان به جیبشان می رود.

فرزین در پایان گفت: انتظار می رود هرچه سریعتر مسئولین به این امر مهم خاتمه دهند تا این قایق داران با تلاش بیشتری برای کسب روزی حلال اقدام کنند.

خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه