English

در سفر به تبریز بازدید از این جاذبه ها را فراموش نکنید

بازدید از دیدنی های تبریز به فصل و ماه خاصی خلاصه نمی شود. در هر فصلی که به تبریز سفر کنید، غرق زیبایی های این شهر تاریخی می شوید.

در سفر به تبریز بازدید از این جاذبه ها را فراموش نکنید

به گزارش خبرگزاری موج، تبریز یکی از زیباترین و در عین حال تاریخی ترین شهر ایران، در دل خود جاذبه های گردشگری زیادی را جای داده است. بازدید از دیدنی های تبریز به فصل و ماه خاصی خلاصه نمی شود. در هر فصلی که به تبریز سفر کنید، غرق زیبایی های این شهر تاریخی می شوید.

شاید اکثر ما جاذبه هایی مثل ارگ علیشاه، مسجد کبود تبریز، بازار تبریز، موزه قاجاریه، خانه مشروطه، موزه شهرداری، مسجد جامع تبریز، مقبره الشعرا و ... را بلد باشیم. اما طبیعت بکر و زیبای تبریز یک چیز دیگر است.

با ما در ادامه همراه باشید تا دیدنی های بکر و طبیعت زیبای تبریز را بهتر بشناسید.

روستای کندوان تبریز

روستای کندوان تبریز با قدمتی بیش از 700 سال، از عجایب دنیای باستان محسوب می شود. خانه های سنگی و صخره ای این روستا همانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده اند. شاید بتوان این روستا را مشابه روستای آدم سنگی های تهران، روستای واقع در کاپادوکیه ترکیه و روستای صخره ای داکوتای آمریکا بدانیم.

ائل گلی تبریز

مجموعه ائل گلی تبریز از زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر است که در منطقه ای آرام و دور از هیاهو شهر قرار دارد. این مجموعه شامل پارک ائل گلی، دریاچه ائل گلی وعمارت زیبا و قدیمی ائل گلی می باشد.

بسیاری از مسافران این مکان را به خاطر طبیعت زیبا و آرامی که دارد، برای اقامت خود برمی گزینند. همچنین، هتل های 5 ستاره و معروفی چون هتل ائل گلی تبریز در نزدیکی آن واقع شده است.

جاذبه های گردشگری

جنگل ارسباران تبریز

جنگل ارسباران از بکرترین و زیباترین دیدنی های شهر تبریز است. شهرت این منطقه فقط به ایران ختم نمی شود و  چندسالی است که به ثبت یونسکو رسیده است. انواع گونه های گیاهی و حیات وحش خاص در منطقه ارسباران وجود دارد.

جنگل ارسباران بین مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

قلعه بابک تبریز

قلعه بابک یکی دیگر از دیدنی های آذربایجان شرقی است که سه ساعت با تبریز فاصله دارد. برای رسیدن به این قلعه که در ارتفاعات قرار گرفته است، باید مقداری پیاده روی کنید. چشمه زیبایی در مسیر قلعه وجود دارد که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

اگر علاقه مند به کمپ زدن و کوهنوردی هستید، قلعه بابک بهترین انتخاب برای شما است.

بام و تله کابین عون بن علی تبریز

در ارتفاعات و شمال شهر تبریز تله کابین مجهز عون بن علی قرار دارد. این منطقه توریستی که به نام بام تبریز نیز شهرت دارد، مکان خوبی برای تخلیه انرژی و کوهنوردی محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری

آبشار اسکندر تبریز

یکی دیگر از جاها مورد علاقه کوهنوردان و دوستداران طبیعت، آبشار اسکندر است. آبشار اسکندر در مسیر جاده تبریز اهر قرار دارد. گوش دادن به صدای آب و کمپ زدن در نزدیکی آن قطعاً هرکسی را سر ذوق می آورد.

کویر قوم تپه تبریز

شاید شما هم تصور کنید که سرتاسر تبریز پر از طبیعت زیبا و سرسبز است. اما باید بدانید که یکی از زیباترین کویرهای ایران یعنی کویر قوم تپه در تبریز واقع شده است.

جاذبه های گردشگری تبریز به قدری متنوع و زیبا هستند که دست کم چندین هفته زمان نیاز دارید تا از آن ها دیدن کنید. اگر مسافر تبریز هستید و قصد دارید تا هتلی ارزان و در عین حال لوکس رزرو کنید، پیشنهاد می کنیم سری به رزرواسیون هتل یار بزنید و از تخفیفات آن باخبر شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه