English

اختصاص اعتبار و سرمایه گذاری دولت برای احداث آب‌شیرین‌کن‌های جدید ضروری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، سرمایه گذاری دولت و اختصاص اعتبار ویژه برای تامین آب استان هرمزگان از منابع آب شیرینکن ها را حیاتی دانست.

اختصاص اعتبار و سرمایه گذاری دولت برای احداث آب‌شیرین‌کن‌های جدید ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل آبفا هرمزگان در بازدید اعضای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور از آب شیرین‌کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس افزود: منابع سطحی و زیر سطحی استان هرمزگان به دلیل شرایط اقلیمی ناپایدار است از این‌رو تامین آب از طریق احداث آب شیرین کن ها و نمک زدایی آب دریا بسیار ضروری است.

به گفته وی، در حال حاضر ۳۵ درصد آب تولیدی هرمزگان از منابع آب شیرین کن هاست که در آینده این میزان به ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل آبفا هرمزگان ادامه داد: بیش از ۲۳۰ هزار مترمکعب آب در روز از طریق ۴۱ سایت آب شیرین کن تامین می شود که بدلیل کاهش منابع سطحی و زیر سطحی نیازمند احداث آبشیرینکن به‌ویژه با شیرین سازی آب دریا هستیم.

قصمی خواستار توجه ویژه برای اختصاص اعتبار احداث آبشیرینکن های جدید شد و گفت:ما به نسبت کشورهای حاشیه خلیج فارس سهم کمتری از شیرین سازی آب دریا داریم که لازم است برای تامین نیاز استان آبشیرینکن های بیشتری احداث شود.

به گفته وی، مجموع آب تولیدی کشورهای حاشیه خلیج فارس ۲۸ میلیون متر مکعب در شبانه روز است، اما سهم کشور ما از سایت های نمک زدایی ۶۰۰ هزار متر مکعب است.

مدیرعامل آبفا هرمزگان از آب شیرین‌کن یکصدهزار متر مکعبی بندرعباس به عنوان اصلی ترین تامین کننده آب مرکز استان یاد کرد و گفت: این آبشیرینکن با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده و  اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت این مجموعه نیز در دستور کار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه