English

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

۴۴ یادمان شهید گمنام هنوز ساخته نشده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: ۴۴ یادمان شهید گمنام در استان مازندران سال‌هاست که ساخته نشده و امیدواریم با توجه به برگزاری دومین کنگره شهدای مازندران به این مورد نیز توجه شود.

۴۴ یادمان شهید گمنام هنوز ساخته نشده است
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی در جلسه ستاد هماهنگی شهدای گمنام استان مازندران در ساری با اشاره به مناسبت‌های خرداد، حماسه فتح خرمشهر را یکی از خاطرات شیرین ملت بزرگ ایران برشمرد و اظهار داشت: انجام شش عملیات دفاع مقدس، ارتحال امام (ره)، شهادت آیت الله رئیسی و وقایع غزه از تلخ‌ترین خاطرات خرداد است.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام از مظلوم‌ترین شهدا هستند، ادامه داد: در عین حال از پربرکت‌ترین شهدا نیز هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه یادمان‌های شهدای گمنام در شهرستان‌ها پایگاه‌های فرهنگی هستند، افزود: همچنین در بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی دانشجویان با محوریت مزار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

سلامی با اشاره به کرامات شهدای گمنام اضافه کرد: وجود شهدا با برکت است و باید این کرامات و آثار را درک کنیم.

وی بیان داشت: خادمان شهدای گمنام نه تنها برای ساختن یادمان بلکه برای استفاده خوب فرهنگی، جهاد فرهنگی، جهاد تبیین و محافل روایتگری تلاش کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: باید شهدای گمنام را با رعایت ضوابط به مناطقی که شهید نداریم اهدا کنیم؛ در گلزار‌های شهدا، مصلی‌ها، مساجد، امامزادگان، بقاع متبرکه و روستا‌ها ممنوعیت داریم.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد تقاضای شهید گمنام مربوط به روستا‌ها است، اذعان داشت: باید کارشناسی شده از این فرصت استفاده کنیم و نقاط پر اثرتر باید شناسایی شود.

سلامی با بیان اینکه ۳۷۹ شهید گمنام در ۱۴۱ یادمان در نقاط مختلف استان مازندران تدفین شده‌اند، ابراز داشت: همچنین ۴۴ یادمان شهید گمنام در استان سال‌هاست که ساخته نشده و امیدواریم با توجه به برگزاری دومین کنگره شهدای مازندران به این مورد نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه تشکیل هیئت امنا و احداث یادمان باید تا قبل از تشییع و تدفین انجام شود، گفت: امسال بنا داریم به جا‌هایی شهید اهدا کنیم که یادمان‌هایشان را ساخته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به برگزاری دومین کنگره شهدای مازندران تصریح کرد: امسال انتظار داریم یادواره‌های شهدا و تشییع پیکر‌های شهدای گمنام نسبت به سال‌های گذشته باشکوه تر برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه