English

امام جمعه آمل تأکید کرد؛

ضرورت شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) برای نسل‌های آینده انقلاب

امام جمعه آمل گفت: باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به ویژه برای نسل‌های آینده انقلاب به درستی شناسانده شود.

ضرورت شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) برای نسل‌های آینده انقلاب
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان در آیین سوگواری سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مصلای آمل برگزار شد درباره پیرامون ابعاد شخصیت حضرت امام خمینی (ره)، آثار و پیامد‌های قیام پانزده خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی و اهتمام خاص آن امام به خیزش اجتماعی مردم در دفاع از ارزش‌های اسلامی، اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های امام خمینی (ره) عارف و اصل بود و با گذشت سی و پنج سال از ارتحال امام هنوز نام خمینی (ره) به ایران اسلامی عزت و افتخار می‌بخشد و عاشقان وی همچنان ایشان را می‌ستایند.

وی ادامه داد: هنگامی که انسان تنها دستورات الهی را در خود نهادینه کند تبدیل به امتداد اراده الهی و دارای شخصیت خدایی می‌شود.

امام جمعه آمل گفت: هدف مشترک امام راحل و هزاران شهید و جانباز انقلاب اسلامی حفظ و احیای ارزش‌های دینی اجرای حدود و احکام الهی در جامعه است.

وی با اشاره به جمله معروف امام راحل که فرمود عالم محضر خداست افزود: این سخن نمادی از خدایی شدن بینش و رفتار یک عارف است.

یعقوبیان در بخش دیگری با تأکید بر اینکه باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) به ویژه برای نسل‌های آینده انقلاب به درستی شناسانده شود، تصریح کرد: ویژگی‌های عظیم و فضائل اخلاقی که در وجود امام (ره) بود ایشان را منحصر به فرد کرده بود.

وی بیان داشت: با نگاه به ابعاد مختلف زندگی امام (ره) از هر جهت عبادت، سیاست، زهد و تقوا و ساده زیستی، بی نظیر و ممتاز بوده است و مثل و مانندی برای ایشان وجود ندارد.

امام جمعه آمل اظهار داشت: امام راحل الگو و اسوه ساده زیستی بود و همه جوانان و نسل جدید باید با خصوصیات اخلاقی ایشان بیشتر آشنا شده و از این الگوی متعالی درس زندگی بیاموزند، این ویژگی‌های امام موجب شد تا او را در بین رهبران دنیا متمایز و متفاوت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه