English

کارشناس هواشناسی مازندران:

هواشناسی برای مناطق کوهستانی هشدار سیل صادر کرد

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: برای بعدازظهر امروز تا صبح فردا سه شنبه در ارتفاعات بارندگی را خواهیم داشت که هشدار سطح نارنجی نیز در همین زمینه صادر شد.

هواشناسی برای مناطق کوهستانی هشدار سیل صادر کرد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، اسحاق حمیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیشترین دما مربوط به مرکز استان ساری با ۳۹ درجه سانتیگراد و کمترین دمای گزارش شده نیز مربوط به دلیر با ۱۲ درجه بالای صفر ثبت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید که دیروز در سطح استان داشتیم، حداکثر باد گزارش شده مربوط به گلوگاه با ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت و ایزدشهر و دشت ناز ۷۲ کیلوکتر بر ساعت باد ثبت شد.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد از امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه تا پایان هفته کماکان هوای خنک در سطح استان پیش بینی می شود.

وی افزود: انتظار داریم رگبار و رعد و برق پراکنده را هم طی این مدت داشته باشیم اما برای بعدازظهر امروز تا صبح فردا سه شنبه به صورت ویژه در ارتفاعات غربی و مرکزی استان بارندگی را خواهیم داشت که هشدار سطح نارنجی نیز در همین زمینه صادر شد.

کارشناس هواشناسی مازندران بیان داشت: کاهش دید، صاعقه، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها از پیامد‌های این سامانه است.

وی توصیه کرد: شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

حمیدی افزود: دریا هم برای امروز و فردا مواج است و شرایط برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه