English

مدیر پژوهش‌ و فناوری شرکت گاز استان قزوین خبر داد:

معرفی محصول پروژه پژوهشی نشت‌یابی با پهباد در نمایشگاه نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی

مدیر پژوهش‌ و فناوری شرکت گاز استان قزوین گفت:محصول پروژه پژوهشی شرکت گاز استان قزوین در زمینه‌ نشت‌یابی با پهباد در بیست‌و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی معرفی شد‌.

معرفی محصول پروژه پژوهشی نشت‌یابی با پهباد در نمایشگاه نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، علی حسنی مدیر پژوهش‌ و فناوری شرکت گاز استان قزوین با اعلام این خبر افزود: محصول پروژه پژوهشی شرکت گاز استان قزوین در زمینه‌ نشت‌یابی با پهباد که مورد توجه و تقدیر شرکت ملی گاز قرار گرفت و از همین‌رو با تخصیص غرفه مستقل از شرکت گاز استان قزوین خواسته شد تا نسبت به معرفی و کاربرد گسترده این محصول اقدام کنیم.

وی در توضیح این پروژه بیان کرد: شرکت‌های گاز استانی و شرکت‌های انتقال گاز همه ساله در بازه زمانی مشخص تأسیسات مدفون خطوط گازرسانی را به‌منظور پیدا کردن  نشت احتمالی کنترل می‌کنند و این اقدام را با روش پیاده‌روی اپراتور نشت‌یاب با دستگاه FID انجام می‌دهند.

حسنی تأکید کرد: روش نشت‌یابی پیاده که برای خطوط گازرسانی بین شهری، بین روستایی و مسیر صنایع انجام می‌شود به دلیل مواجهه با شرایط مختلف آب و هوایی، خطرات، حیوانات وحشی، سختی پیاده‌روی و طولانی بودن مسیر همواره با چالش‌های زیادی همراه است‌.

وی ادامه داد: اما استفاده از پهباد همراه با سنسور لیزری سنجش متان علاوه بر افزایش سرعت نشت‌یابی و کاهش هزینه‌ها، مشکلات پیاده‌روی اپراتور روی خطوط را نیز برطرف می‌کند و دقت کار را ارتقا می‌دهد.

به گفته حسنی‌ این محصول نهایی شده و آزمون‌های علمی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و هم‌اکنون آماده توسعه، استفاده‌ فراگیر و انتقال به همه استان‌های کشور است‌.

مدیر پژوهش‌ و فناوری شرکت گاز استان قزوین این محصول را حاصل همکاری شرکت گاز استان قزوین با دانشگاه صنعتی شریف دانست و گفت: تولید چنین محصولی با ویژگی‌های منحصر به‌فرد افتخار بزرگی برای استان است‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر