English

شهردار قزوین:

ضوابط و بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده محله هادی‌آباد تدوین و تصویب شد

شهردار قزوین از ضرورت تغییر رویکرد مدیریت شهری برای اداره شهر به خصوص نوسازی بافت های فرسوده این شهر خبر داد.

ضوابط و بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده محله هادی‌آباد تدوین و تصویب شد
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، مهدی صباغی شهردار قزوین در نشست تخصصی با سازندگان مسکن و سرمایه‌گذاران حوزه ساختمان با محوریت "ضوابط تشویقی متضمن نوسازی کالبدی محله هادی آباد" که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و گرامیداشت روز بم برگزار شد، افزود: فرآیند تغییر رویکرد مدیریت شهری به خصوص در زمینه بافت های فرسوده یک فرآیند علمی و تخصصی است.

وی با بیان اینکه مدیریت مردم محور از رویکردهای اصلی مدیریت شهری است، افزود: باید شهر با مشارکت شهروندان، سازندگان و سرمایه‌گذاران اداره شود تا زمینه ارتقای نشاط و شادابی و خدمات رفاهی اداره شود و به طور قطعی با این رویکرد توسعه شهر رشد خواهد کرد.

وی با اشاره به تدوین و تصویب سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله هادی‌آباد گفت: نوسازی بافت های فرسوده باید همراه با حفظ فرهنگ و اصالت ساکنان آن محله باشد.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده نیاز به همت بالایی دارد، تصریح کرد: ما آماده دریافت همه پیشنهادات و خواسته های سازندگان و سرمایه‌گذاران برای مشارکت در نوسازی بافت های فرسوده هستیم.

شهردار قزوین در ادامه از تدوین و تصویب ضوابط تشویقی نوسازی کالبدی محله  هادی‌آباد در راستای تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه‌گرها، سرمایه‌ گذاران و مالکان اراضی محدوده هادی‌آباد و ارتقای کیفیت محیطی و تامین خدمات مورد نیاز این محله خبر داد.

وی بیان کرد: حفظ اسکان ساکنان بافت محله، رسمیت بخشیدن به مالکیت مالکان، نظم دادن به بهبود کالبد محله و ایجاد زمینه‌های انگیزشی تحرک و پویایی در این محدوده از اهداف کلان تدوین ضوابط تشویقی نوسازی محله هادی آباد بود.

وی با تاکید بر اینکه محله هادی آباد یکی از قدیمی‌ترین محدوده‌های حاشینه نشینی و بافت فرسوده کشور  می‌باشد که در کنار بافت تاریخی قزوین شکل گرفته است، تصریح کرد: پایین بودن سرانه و ارزیابی نامناسب کاربری‌های شهری در محله هادی‌آباد به خصوص کاربری‌هایی مانند مسکونی، بهداشتی- درمانی و فرهنگی- اجتماعی و فضای سبز که  وضعیتی به مراتب وخیم تری دارند از دلایل اصلی تدوین ضوابط تشویقی نوسازی این محله بود.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه محله هادی‌آباد وسعتی بیش از 56 هکتار و تراکم جمعیتی بیش از 600 نفر در هر هکتار دارد، افزود: بسیاری از واحدهای مسکونی واقع در این محدوده ریزدانه هستند به طوری که 75 درصد پلاک‌ها، مساحتی کمتر از 100 متر مربع و 45 درصد پلاک‌ها دارای وسعتی کوچکتر از 70 متر مربع دارند و همچنین بر اساس ارزیابی گذربندی ها، 87 درصد معابر محله هادی آباد عرضی برابر و کمتر از 8 متر دارند که میزان نفوذناپذیری بافت این محله را در صورت نیاز به امدادرسانی در زمان وقوع حوادث احتمالی مانند زلزله و آتش سوزی مشخص می‌کند از عوامل مهم برای تدوین ضوابط تشویقی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر