English

دو خبر از همکاری موسیقیایی هنرمندان در شرایط قرنطینه؛

انتشار اجرای خانگی ۱۷۰ نوازنده و‌خواننده بین المللی برای ارکستر سمفونیک تهران

دو موزیک ویدئو متفاوت از اجرای خانگی ارکستر سمفونیک تهران باحضور بیش از ۱۷۰ نوازنده و‌خواننده بین المللی و خوانندگی خانگی علیرضا قربانی با همراهی با همراهی هنرمندان سایر نقاط جهان منتشر شد.

انتشار اجرای خانگی ۱۷۰ نوازنده و‌خواننده بین المللی برای ارکستر سمفونیک تهران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، این اجرای ارکستر سمفونیک تهران با همراهی نوازندگان و خوانندگان بیش از  15 کشور است و بردیا کیارس ، نوازنده و رهبر ارکستر کار مدیریت هنری پروژه را به عهده داشته است.

در این اجرای خانگی که بیشتر از 170 نوازنده و خواننده حضور دارند،موومان چهارم سمفونی 9 بتهوون اجرا می‌شود؛ این قطعه محوریت صلح، شادی و  برادری دارد.

در توضیحات ابتدایی این قطعه آمده: «ما معتقدیم پیام این اجرا برابری و دوستی است؛ در این شرایط که جهان درگیر مساله‌ای مشترک است (ویروس کرونا)، راهی جز همبستگی برای عبور از این بحران وجود ندارد. همان طور که سعدی شاعر بزرگ ایران گفت: بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند».

پیش از این توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی ، دو اجرای خانگی «سبکبال» و «شور عاشقانه» توسط ارکستر ملی ایران اجرا و منتشر شده است.

در ادامه می توانید ویدیوی  اجرای بین المللی ارکستر سمفونیک تهران با حضور بیش از ۱۷۰ نوازنده و خواننده ملی و بین المللی را تماشا کنید: 

علیرضا قربانی با همراهی هنرمندانی از چند کشور دنیا شعر بنی آدم سعدی را خواند

به گزارش خبرگزار موج، در اتفاقی دیگر موزیک‌ویدیوی «بنی آدم» با صدای «علیرضا قربانی» و همراهی خوانندگان ایتالیایی و نوازندگانی از نقاط مختلف دنیا منتشر شد.

این اثر با موسیقی «پژمان تدین» بر روی شعر معروف «سعدی» آماده شده و حال و هوای آن براساس شرایط این روزهای شیوع ویروس کرونا و قرنطینه در کشورهای مختلف دنیا است. چرا که علیرضا قربانی و سایر خوانندگان و تمامی نوازندگان حاضر در این ویدیو بخش‌های مربوط به خود را با موبایل و از منازل خود ضبط و آماده کرده‌اند و بخش عمده موسیقی کار هم با موبایل ضبط شده است.

موزیک‌ویدیوی «بنی آدم» با صدای «علیرضا قربانی» و همراهی خوانندگان ایتالیایی و نوازندگانی از نقاط مختلف دنیا

این پروژه با همکاری تئاتر «بیوندو پالرمو» و دعوت از نوازندگان کشورهای مختلف و خوانندگی «تونی بونگارو» و «باربارا اِرامو» در بخش ایتالیایی آماده انتشار شده است.

در این اثر به غیر از نوازندگی تنبور پژمان تدین، نوازندگانی از کشورهای فرانسه، آرژانتین، کره جنوبی، سنگال، آلمان، اسپانیا، هندوستان و استرالیا ساز زده‌اند. کشورهایی که همگی همانند ایران درگیر بحران شیوه ویروس کووید – 19 و قرنطینه هستند.

موزیک‌ویدیوی بنی آدم با هدف بیان پیام صلح و دوستی و همدلی تولید شده و در ابتدای ویدیو هم از شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند» با عنوان بیانیه‌ای ابدی برای بشریت یاد می‌شود.

در توضیحات ابتدای ویدیو، علیرضا قربانی با عنوان خواننده توانای ایرانی معرفی می‌شود. این موزیک‌ویدیو نسبت به سایر آثار علیرضا قربانی فضای متفاوتی دارد و پیش‌بینی می‌شود با بازخورد زیادی در میان مخاطبان داخلی و بین‌المللی او مواجه شود.

«علیرضا قربانی» ایران، «بونگارو» ایتالیا، «باربارا ارامو» ایتالیا، «الکسیس لِفِوغ» فرانسه، «خاویر جیروتو» آرژانتین، «دال آه لی» کره جنوبی، «اسماعیل امبای» سنگال، «داگمار باتمان» آلمان، «ایزرائیل کاتومبا» اسپانیا، «ترویلی دوتا» هندوستان، «جان بی آرنولد» آمریکا، «لیندا بال» استرالیا، گروه کُر «پرسپولیس» عوامل خلق این اثر را تشکیل می دهند.

آهنگسازی و تنظیم از «پژمان تدین»، ویدیو از «Artigiani Digitali» و با تشکر از «پاملا ویلورزی» و «تئاتر بینوندو پالرمو»، «بهاره تدین» و «والتر لورِتی».

در پایان می توانید موزیک ویدیوی «بنی آدم» را ملاحظه کنید:

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی