English

محسن علی اکبری در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

پایان تولید سریال نفوذ تا چهار ماه دیگر/سی جی آی نقطه قوت سریال

تهیه کننده سریال نفوذ ضمن بیان استفاده از بیش از 320 لوکیشن مختلف در این سریال گفت: کاربرد زیاد سی جی آی در تولید سریال نفوذ یکی از نقاط قوت آن است.

پایان تولید سریال نفوذ تا چهار ماه دیگر/سی جی آی نقطه قوت سریال

محسن علی اکبری تهیه کننده سریال نفوذ، در مورد روند تولید این سریال به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج گفت: به دلیل مشکلات مالی سازمان صدا و سیما، ۶ ماه وقفه در تولید نفوذ داشتیم که خدا را شکر حل شده و کار ادامه فیلمبرداری را شروع کرده ایم. 

*پر لوکیشن ترین سریال ایرانی

وی تصریح کرد: تاکنون فیلمبرداری پنجمین لوکیشن در طول ده دوازده روز گذشته را به اتمام رسانده ایم که شامل لوکیشن هایی همچون هتل لاله، موزه عبرت که در واقع در آن تصاویر شکنجه های ساواک و زندان های قبل از انقلاب را گرفتیم، صحنه های مربوط به وقایع قطار مشهد تهران که قبل از پیروزی انقلاب رخ می‌دهد، به انضمام یکی دو فصل دیگر در شهرک غزالی می شود.

تهیه کننده نفوذ افزود: این سریال بسیار پر لوکیشن است که به جرأت می توانم بگویم تا امروز چنین سریالی از نظر تعداد لوکیشن نداشته ایم؛ به طوریکه تا کنون بیش از ۳۲۰ لوکیشن را استفاده کرده ایم که بی سابقه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تنوع لوکیشن باعث نمی شود که مخاطب خط سیر داستانی را گم کند گفت: نه این مشکل بوجود نمی آید چرا که قصه توسط مهدی که نقش اصلی داستان و یک دانشجوی فعال است، پیش می رود. این فرد، مرتب در حرکت است و ما در بخشی از داستان او را در مقطع قبل از انقلاب داریم که ساواک دستگیر و شکنجه اش می کند، سپس او را در مقطع پیروزی انقلاب و جاهای مختلف داریم و بعد از پیروزی انقلاب، در درگیری های گنبد و کردستان و سپس ماجرای تسخیر سفارت آمریکا حضور پیدا می کنند.

علی اکبری ادامه داد: بنابراین داستان حول محور مهدی می گردد که باعث می شود مخاطب خط سیر داستان را به رغم لوکیشن های بسیار زیاد آن گم نکند. در هر حال تعدد لوکیشن بسیار زیاد است و این مساله گروه تولید را بسیار خسته می کند که با حضور آقای شمقدری به عنوان فردی که بسیار صبور است و راحت می تواند مشکلات را با راه کارهای مختلف حل کند و مدیریت کند، کار به خوبی پیش می رود. ضمن اینکه تیم خیلی خوبی داریم.

*تغییر فیلمبردار و استفاده از سیزده بازیگر خارجی

وی در مورد تغییرات احتمالی در گروه تولید گفت: در این قسمت مجبور به تغییر فیلمبردار شدیم به دلیل اینکه پس از این وقفه ۶ ماهه، فیلمبردار قبلی ما به پروژه دیگری پیوست و ما از عبد عبدی نسب دعوت به همکاری کردیم که کارش خیلی خوب است و تقریباً مشکلی در تصویر نداریم.

این تهیه کننده افزود: در فاز اول که ۳۰ قسمت بود و ما آن را فیلمبرداری کردیم، از ۷ بازیگر خارجی بهره بردیم. به عنوان مثال نقش سفیر آمریکا را یک بازیگر سوئیسی و منشی او را یک بازیگر آلمانی بازی کرده بود، در این فاز هم در قسمت های باقیمانده بخش هایی را به عنوان سایت کبکان داریم که بزرگترین سایت جاسوسی آمریکا بوده و در ارتفاعات مشهد واقع شده بود. برای این سایت هم حدود شش بازیگر خارجی دیگر را باید بیاوریم تا نقش‌ ماموران خارجی را بازی کنند.

*بازیگر خارجی ارزانتر از ایرانی

وی در مورد مقایسه دستمزد بازیگران خارجی به نسبت بازیگر ایرانی و زمان اتمام تولید پروژه گفت: دستمزد بازیگر خارجی بسیار ارزانتر و تقریبا یک سوم دستمزد بازیگر ایرانی است. امیدواریم که ظرف ۴ ماه آینده این سریال به اتمام برسد و بتوانیم پرونده آن را ببندیم.

*استفاده زیاد از سی جی آی در کنار لوکیشن های متعدد

محسن علی اکبری در پاسخ به این سوال که آیا به جای استفاده از این تعداد لوکیشن متنوع، امکان استفاده از تکنولوژی سی جی آی (پرده کروماکی و پرده آبی و سبز) وجود نداشت گفت؛ ما به طور معمول از این تکنولوژی استفاده می کنیم. ولی به هر حال باید یک متریال اولیه در اختیار گروه تولید بگذاریم اما چون هنوز به تکنولوژی ۳۶۰ درجه به طور کامل دسترسی نداریم مجبوریم که به لوکیشن ها برویم.

وی در ادامه اظهار داشت: من یکی از افرادی هستم که طرفدار بسیار پر کاربرد شدن سی جی آی در ایران است تا هزینه ها کم و تولید آسان تر شود اما چون دوستان معدودی داریم که به این کار مسلط هستند و زمان بسیار زیادی هم می برد تا بتوانند تصاویر ۳۶۰ درجه را تولید کنند بنابراین ما باید حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ درجه از فضا را به صورت واقعی در اختیار داشته باشیم و مابقی را سی جی آی اس استفاده کنیم.

این تهیه کننده با بیان دوباره این که فکر می‌کند یکی از نقاط قوت سریال نفوذ پر کار بودن بخش سی جی آی آن است افزود: این مسئله تجربه جدیدی را سینما اضافه خواهد کرد. از آنجایی که این داستان به سالهای ۵۶ و ۵۷ و تاریخ معاصر بر می گردد که همه آن را به یاد دارند؛ با استفاده از این تکنولوژی به شدت در هزینه های تولید ما صرفه جویی شده است چرا که از طرفی لوکیشن هایی در این داستان است که دیگر وجود خارجی ندارند؛ یا اگر هم هستند آنقدر مزاحمت های بصری (تصویری) دارند که قابل استفاده نیستند. بنابراین سی جی آی کمک بسیار زیادی به ما می کند که امیدوارم در تداوم این کار هم خوب بدرخشد و یکی از نقاط قوت آن باشد.

*بازسازی مستند وقایع اول انقلاب در قالب ملودرام

وی تاکید کرد که این سریال بر اساس یک داستان کاملا واقعی تولید شده و یکی از سختی های کار ما این است که به دلیل اینکه استنادات تاریخی دارد و بالای ۹۰ درصد از قصه ها، کاراکتر های واقعی دارند که هنوز در قید حیات هستند و پیگیری می کنند که به درستی دیده شوند. به همین دلیل این کار به نوعی ثبت مستندگونه لحظات انقلاب است که نمی توانیم آن را تحریف کنیم و از تخیل بیش از حد استفاده کنیم. بیشتر بازسازی مستند از بر خی از وقایع اوایل انقلاب در قالب یک درام داستانی (ملودرام) شکل می‌گیرد که امیدوارم که همانطور کهخودم سریال را بسیار دوست دارم و مردم و بویژه هم نسلان من هم با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه