English

بعد از هفده سال دوری از صحنه؛

کنسرت حسین زمان در برج میلاد برگزار شد

حسین زمان بعد از هفده سال به روی صحنه رفت.

کنسرت حسین زمان در برج میلاد برگزار شد

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری موج، کنسرت حسین زمان با عنوان به تو می رسم دوباره، در برج میلاد برگزار شد. در سانس اول این کنسرت که در ساعت ۱۸:۳۰ در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، محمدعلی بهمنی، قاسم افشار، محمدرضا عیوضی، حمیدرضا هاتفی معاون اجرایی خانه موسیقی، مجید خراطها، سید محمد حسن مقدم فر، علی تفرشی، حمید غلامعلی، بهنام ولیزاده، محمدرضا چراغعلی و ... به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند و سالن تقریبا مملو از جمعیت بود.

حسین زمان پس از اجرای اولین قطعه بغض من(بغض من محال جایی غیر شونه تو باشه ...) خطاب به تماشاگران گفت: چقدر خوشحالم امشب؛ چقدر خوب و عزیز و قدرشناسید؛ من از همه شما و بویژه کسانی که از مشهد، رشت، کرمان و ... شهرستان های دیگر به اینجا آمده اند خجالت می کشم.

وی افزود: چقدر سخت بود نبودن روی این صحنه و ندیدن روی شما، آخرین باری که روی این صحنه بودم، اینقدر موهایم سفید نبود و این سفیدی مو حرف های بسیاری دارد که نمی توانم همه آنها را اینجا بگویم؛ گرچه شما به خوبی آنها را می دانید.

زمان حس ناشناس را به عنوان دومین قطعه انتخاب کرده بود. (من هنوز فکر تو بودم وقتی آینه ها شکستن ...)

پس از اجرای این قطعه این خواننده گفت: موسیقی ما، به ناحق خواننده محور شده در صورتی که نوازنده ها، ترانه سرا، تنظیم کننده، صدا بردار و ... اگر نباشند کار ما خریداری نخواهد داشت. من هم سعی می کنم که در میان قطعات همکارانم را معرفی کنم.

زمان در ادامه و پیش از اجرای ترانه مسافر به عنوان قطعه سوم گفت: این ترانه اثر زنده یاد بابک بیات است که وقتی این ترانه را برایم می ساخت، نیمه شب بود و فرد دیگری حضور نداشت که احساس خودنمایی بدهد، اما این هنرمند فقید هر ملودی را که می ساخت و نت هایش را بر روی کاغذ می آورد، یکبار هم برای من می خواند و تمام صورتش از اشک خیس می شد. این هنرمندان که همه وجودشان را برای کار می گذارند ماندگار می شوند.

پس از اجرای مسافر، زمان گفت: یکی از کسانی که از ابتدای فعالیت من در کنار من بود و من افتخار این را دارم که بسیاری از کارهای من از ساخته او است چراغعلی است که امشب هم به عنوان هدیه اثری را با نوازندگی پیانو چراغعلی و ترومپت حسن براهنی تقدیم شما خواهم کرد.

اگر مردم مرا نپسندیدند به احترام آنها ادامه نخواهم داد

وی پس از اجرای آخرین مرد عروج گفت: خیلی ها از چند ماه پیش که تصمیم گرفتم پس از پشت سر گذاشتن هفت خوان که نه هفتاد خوان، روی صحنه بیایم سعی کردند تا مرا پشیمان کنند و گفتند که راه سختی را در پیش گرفته ای و تو به نسل قبل تعلق داری و در حال و هوای امروز بازار جایی نخواهی داشت، اما من گفتم فکر بازار نیستم، فکر فعالیت هنری هستم؛ در دهه هفتاد هم خطر کردیم و آمدیم تا موسیقی پاپ که در قبل از انقلاب جامانده بود را احیاء کنیم.

وی افزود: خیلی ها گفتند که سالن خالی می ماند و مردم نمی آیند و آبرویت می رود. گفتم به هرحال من باز آمده ام و امیدوارم که مابقی هم بیایند. من به خاطر خودم نیامدم و اگر مردم مرا نپسندیدند به احترام آنها ادامه نخواهم داد.

این سخنان با تشویق بی امان مخاطبان مواجه شد.

پس از آن، این خواننده رادین فخار، آهنگسازی جوان و داود رحمت الهی، ترانه سرایی که به قول او ترانه را برای ترانه می گوید و زندان و دوراهی را برایش سروده بود، معرفی کرد و تاکید کرد: ترانه دوراهی را برای اولین بار اجرا می کنم.

شونه زخمی، هبوط، بوی تنهایی، تو تنها ماندی، روشن تر از ستاره، مشق عشق، تو خود منی، یکی لیلی یکی مجنون، برادرجان، گریه های بعد تو، ایران...ایران... و زندونی قطعات بعدی بودند که توسط این خواننده اجرا شدند.

این کنسرت همانطور که از پیش اعلام شده بود با حضور یک تیم سی نفره ارکستر اجرا شد که اعضای آن عبارت بودند از:

صابر جعفری رهبر ارکستر، طراح و کارگردان کنسرت، بابک ریاحی‌پور نوازنده گیتار بیس، حسین شریفی نوازنده ترمبون، حسن فراهانی نوازنده ترومپت، محمود عربانی مایستر گروه زهی و نوازنده ویلن، مینا جعفری همخوان، عباس معالجی نوازنده کلارینت، علی رضوانی نوازنده تار و گیتار، محندرضا سلیمیان نوازنده پرکاشن، داریوش مشکین نوازنده گیتار الکتریک، آریا شاه رستم بیک نوازنده پیانو، عطیه پدیدار همخوان، بردیا کریمخان زند نوازنده درامز، سحر شاطری نوازنده کاخون، مهدی نایینی کیبورد، النا یزدان بخش همخوان، راژان بیات فلوت، بهراد سوخکیان ویلن، داریوش حجازی ویولا، غزاله شیرازی ویلنسل، ابراهیم قائدی ویلنسل، پریا کاظمی ویلن، رمیصا نفیسی ویلن، زهرا ساجدی ویلنسل، ستار ترابی ویلن، سرمد انکشافی ویلن، محمودرضا میرصیافی ویلن، نازنین طهرانی ویلن، هدیه حجازی ویلن، همایون هاشم‌زاده ویولا و یگانه حسینی‌نیا ویلن.

از جمله ابتکارات برگزار کنندگان تهیه دفترچه کاتالوگی بود که آن را بر روی صندلی تماشاگران گذاشته بودند. این کاتالوگ شامل توضیح نسبتا کاملی در مورد قطعات این کنسرت بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی