English

فرهاد ورهرام در گفتگو با موج:

وظیفه جشنواره وارش تولید نیست/ نقش مستندسازان در آسیب‌های زیست محیطی

فرهاد ورهرام در مورد نقش جشنواره فیلم وارش گفت: جلوگیری از برخی تخریب های زیست محیطی در سال های اخیر به دلیل موضوعاتی است که مستندسازان و هنرمندان در آثارشان به آن پرداخته اند.

وظیفه جشنواره وارش تولید نیست/ نقش مستندسازان در آسیب‌های زیست محیطی

فرهاد ورهرام مستندساز پیشکسوت که به عنوان مدرس کارگاه «تولید فیلم مستند مردم شناسی» در نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش حضور داشت، درباره این جشنواره به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: جشنواره بین المللی فیلم وارش نگاه مثبتی به معرفی اقلیم ها دارد. تا زمانی که تولیدی در زمینه موضوعات مرتبط با جشنواره صورت نگرفته باشد، مسئولان جشنواره مجبور می شوند به جمع آوری فیلم های مرتبط بپردازند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه جشنواره وارش تولید نیست، بیان کرد: وظیفه تهیه کنندگان، نهادها و سازمان ها است که به تولید فیلم و موضوعات اقلیمی بپردازند. سازمان ها باید پشتیبان جشنواره هایی مانند جشنواره بین المللی فیلم وارش باشند.

ورهرام با تاکید بر این که هنرمندان فیلمساز و مستندسازان دغدغه های محیط زیستی دارند، گفت: جلوگیری از برخی تخریب های زیست محیطی در سال های اخیر به دلیل موضوعاتی است که مستندسازان و هنرمندان در آثارشان به آن پرداخته اند.

این مستندساز پیشکسوت در پایان با اشاره به نحوه تعامل فیلمسازان با جشنواره ها گفت: حمایت از فیلمسازان و هنرمندان در یک رویداد جشنواره ای بستگی به رابطه آن جشنواره با نهادهای مختلف و  میزان حمایت و پشتیبانی مسئولان دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه