English

قربان پور در نشست جشنواره وارش عنوان کرد:

احیای جشنواره وارش کار دشواری بود

نشست نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش برگزار شد.

احیای جشنواره وارش کار دشواری بود

 به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج نشست رسانه ای نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با حضور مهدی قربانپور دبیر جشنواره، حامد بارئی طبری مدیر هنری جشنواره، مرتضی رنجبران مدیر روابط عمومی، سید رضا صائمی مدیر نشست ها و کارگاه ها و تعدادی از اهالی رسانه و خبرنگاران، پیش از ظهر امروز در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهدی قربانپور دبیر جشنواره با اشاره به اینکه این جشنواره بین المللی بعد از وقفه ای 4 ساله نهمین دوره خود را در استان مازندران برگزار می کند، افزود: با توجه به سیل های اخیر سعی کردیم با راه اندازی یک کمپین رسانه ای به حل معضلات کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما هزینه ها را کاهش داده ایم، افزود: راه اندازی مجدد کار سختی بود و روزهای دشواری را برای احیای دوباره جشنواره پشت سر گذاشتیم. بر این اساس اولین گام آماده سازی زیرساخت های جشنواره بود. باید پورتال جشنواره آماده می شد، اطلاع رسانی صورت می گرفت، حتی مکان برگزاری که از سال 83 مجتمع سینمایی تخصصی در مازندران بود،  آسیب هایی دیده بود و امسال عملیات عمرانی ویژه ای برای بهره برداری دوباره از آن صورت گرفت.

در ادامه مهدی قربان پور، دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش درباره جزئیات، روند برگزاری و ویژگی های آن توضیحاتی را ارائه کرد و در مورد کارگاه های این دوره جشنواره گفت: کارگاه های اندیشه و اجرا در فیلم مردم نگاری با تدریس همایون امامی، تکنیک های توزیع فیلم مستند در جشنواره ها با حضور احد محبی و محمد رضا فرطوسی، تولید فیلم مستند مردم شناسی با حضور فرهاد ورهرام، آغاز و پایان در فیلم مستند با حضور مهرداد اسکویی، امر ذهنی و امر واقع در مستند با حضور فرشاد فدائیان، ساز و کارهای تامین سرمایه جمعی برای تولید یک فیلم با حضور زینب تبریزی و شیما صابری، زیبایی شناسی جغرافیا و لوکیشن در تولید فیلم با حضور پرویز جاهد جامعه شناسی فیلم عامه پسند با حضور جواد طوسی و خسرو دهقان از جمله موضوعاتی هستند که در این جشنواره به آن ها پرداخته می شود.

وی افزود: همچنین نشست های بین المللی نیز با حضور هنرمندان شناخته شده و مطرح خارجی برگزار می شود که می توان به نشست موسیقی و سینما با حضور آنتون لابچنکو(موسیقیدان برجسته روسی) و روند همکاری شرکت های تولید فیلم با فیلم سازان با حضور میلیاشا ایتوگانوا(مدیر اجرایی جشنواره بین الملی فیلم کازان) و تجربیان یک فیلمساز حرفه ای با حضور سرگنی دووروتسوی اشاره کرد.

در انتهای این نشست از پوستر بخش های مختلف جشنواره و تیزر آن رونمایی شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه