English

منیر فرمانفرمائیان بر اساس وصیتش در قزوین به خاک سپرده شد

منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، مطابق با وصیتش در قطعه هنرمندان آرامستان قزوین به خاک سپرده شد.

منیر فرمانفرمائیان بر اساس وصیتش در قزوین به خاک سپرده شد

کامبیز صبری در گفت و گو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج، از تدفین این هنرمند فقید در قطعه هنرمندان قبرستان قزوین خبر داد و تاکید کرد: صبح امروز احسان آقایی رییس محترم موزه هنرهای معاصر تهران به نمایندگی از مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد ، با ما تماس گرفتند و برای برگزاری مراسم تشییع جنازه از مقابل این موزه اعلام آمادگی کردند و مسئولیت انجام امور لازم را هم متقبل شدند.

وی افزود: البته پاسخ ما منفی بود و اعلام کردیم که این امر شدنی نیست چرا که وصیت خانم منیر فرمانفرماییان چیز دیگری است و بر همین اساس هم مراسم خاکسپاری به شکل دیگری انجام شد.

شایان ذکر است که منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، هنرمند نقاش و مجسمه ساز ایرانی که از پیشگامان هنر مدرن ایران و رکورددار فروش آثار در دهمین حراج تهران بود، شامگاه شنبه (۳۱ فرودین ماه) به دلیل کهولت سن در منزل شخصی خود  واقع در تهران درگذشت.

این هنرمند فقید متولد شهر قزوین در سال ۱۳۰۱ شمسی بود، از هنرمندان تأثیرگذار عرصه هنرهای تجسمی بود و در دهمین حراج تهران با فروش دو اثر به مبلغ چهار میلیارد و دو میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون تومان به عنوان گرانترین هنرمند این دوره این حراج نام گرفته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه