English

دیدار رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با معاونت برون مرزی صداوسیما

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با معاونت برون مرزی صدا وسیما دیدار کرد.

دیدار رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با معاونت برون مرزی صداوسیما

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی صداوسیما، در دیدار رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از معاونت برون مرزی، بر لزوم تقویت برنامه‌سازی در حوزه برون‌مرزی و در نظر داشتن بحث‌های کلان نظام جمهوری اسلامی تاکید شد.

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما در نشستی با غلامرضا تاجگردون -رئیس کمیسون برنامه و بودجه مجلس- فعالیت‌های حوزه برون مرزی را بسیار خاص و منحصر به فرد توصیف و تاکید کرد: معاونت برون مرزی با هیچکدام از بخش‌های رسانه ملی قابل مقایسه نیست و اهمیت معاونت برون مرزی بدان خاطر است که مدیریت افکار عمومی مخاطبان سراسر جهان و منطقه به نوعی با برنامه‌سازی این حوزه ارتباط دارند.

جبلی افزود: انتقال پیام جمهوری اسلامی و هدایت افکار عمومی در خارج از مرزها، وظیفه‌ای است که در هیچ نهاد و سازمانی جز حوزه برون مرزی صداوسیما تعریف نشده است.

جبلی ادامه داد: تنوع بالای مخاطبان در حوزه‌های مختلف برون مرزی و رقابت تنگاتنگ و نزدیکی که بین ما و دیگر رقبای قدرتمند در سراسر جهان و منطقه، باعث شده است که پیچیدگی و حساسیت کار همکاران در برون‌مرزی افزایش یابد و رقبای رسانه‌ای جمهوری اسلامی به طور دائم، فعالیت‌های ما را رصد می‌کنند؛ چرا که می‌خواهند تاثیرات پیام انقلاب را خنثی کنند.

معاون برون مرزی تصریح کرد: این معاونت به لحاظ داشتن ساختاری متفاوت، نیازهای بودجه‌ای متفاوتی نیز دارد و از همین‌رو برای تقویت هر چه بیشتر شبکه‌های این معاونت برای رقابت با دیگر رسانه‌ها و مقابله با جنگ نرم، نیاز به افزایش بودجه و حمایت به شدت احساس می‌شود و توجه ویژه مقامات و مسوولان را می‌طلبد.

تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در معاونت برون مرزی گفت: در یکی از سفرهای اخیر خود توفیقی به دست آمد تا از یکی از دفاتر برون‌مرزی در خارج از کشور بازدید کنم و با عملکرد این مجموعه و موفقیت‌های چشمگیر و اثرگذار قابل توجه شبکه‌های برونمرزی آشنا شوم.

تاجگردون افزود: با توجه به دشمنان و بدخواهانی که از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس کشورمان هستند، استراتژی جمهوری اسلامی بر این امر واقع شد که با تدابیر لازم در خارج از مرزهایش، مصونیت و امنیت را برای کشور فراهم کند.

وی تاکید کرد: در عرصه مسائل خبر و برنامه‌سازی رسانه نیز باید این مساله را مد نظر قرار دهد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بحث‌های برون مرزی نباید بحث حاشیه‌های باشد بلکه جز ماموریت اصلی سازمان صداوسیما در نظر گرفته شود.

تاجگردون با اشاره به شرایط کنونی نظام بین‌الملل و برخی هجمه‌هایی که بر علیه جمهوری اسلامی است، گفت: وظیفه رسانه ملی است که فضای بیرون از مرزها را معتدل کند و با روشن سازی و بیان حقایق، افکار عمومی جهان را نسبت به ایران اسلامی و حقایق موجود روشن کند.

وی همچنین از آمادگی مجلس برای تقویت حوزه برون مرزی خبر داد و گفت: تقویت و پویایی این حوزه قطعا به تقویت نظام و مسائل ارزشی خواهد انجامید.

مجتهد قائم مقام معاون برون مرزی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد شبکه‌های برون مرزی گفت: اهداف این معاونت به لحاظ اینکه در چارچوب‌ها و خط‌کشی‌های داخلی سیاسی نمی‌گنجد و ماهیت کاملا ملی و فراجناحی دارد و نیاز است همه سلیقه‌ها و نظرات از گروه‌ها و جناح‌های مختلف کشور، نسبت به بالنده‌تر و جدی‌تر شدن حرکت معاونت برون مرزی کمک کنند و با توجه به این ویژگی، فعالیت‌های معاونت برون مرزی نباید با مقیاس‌های داخلی ارزیابی شود چون با تعریفی که برای برون مرزی شده است کمی مغایرت دارد.

وی با اشاره به اهمیت حوزه برون مرزی در ترویج پیام انقلاب و معرفی فرهنگ اسلامی ـ ایرانی گفت: شبکه‌های مختلف برون مرزی همچون العالم، الکوثر و آی فیلم که در حوزه های مخاطب عربی، سال‌هاست فعالند با اقبال و توجه مخاطبان خود مواجهند و اهمیت برنامه‌سازی برون مرزی تا بدان جایی است که وزیر اطلاع‌رسانی رژیم بحرین چندی پیش گفته بود "ایران با تاسیس شبکه آی فیلم به خانه های ما نفوذ کرده است" این جمله یعنی طرف مقابل از اهمیت و تاثیر فعالیت های فرهنگی ما اطلاع دارد و این عمق نفوذ و تاثیرات را نشان می دهد.

مجتهد ادامه داد می توان به تاثیر پخش سریال های ایرانی در شبکه جهانی سحر اشاره داشت و به عنوان مثال بعد از پخش سریال یوسف پیامبر (ع) در برخی از کشورهای حوزه نفوذ سحر، نام یوسف یکی از بیشترین اسامی مورد استفاده در نامگذاری شده است که بر میزان تاثیر شبکه سحر در جامعه هدف دلالت دارد.

تاجگردون، رئیس کمیسون برنامه و بودجه مجلس از بخش‌های مختلف شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی همچون نیوزروم، استودیوهای پخش و تحریریه‌های خبری بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه