English

کازو ایشی‌گورو برنده نوبل ادبیات شد

کازو ایشی‌گورو، نویسنده بریتانیایی ژاپنی‌تبار برنده نوبل ادبیات شد.

کازو ایشی‌گورو برنده نوبل ادبیات شد

به گزارش خبرگزاری موج، یک سال پس از این که آکادمی سوئدی نوبل دنیا را شوکه کرد و باب دیلن ترانه سرا و خواننده را به عنوان برنده جایزه ادبیات انتخاب کرد، این بار این جایزه به کازو ایشی گورو نویسنده بریتانیایی ژاپنی تبار اهدا شده است.

این آکادمی که اجتماعی از ۱۸ شهروند سوئدی است که توسط یک پروسه رای گیری مخفی انتخاب می شوند و تا آخر عمرشان این مقام را در اختیار دارند، اعلام کرده که صد و چهاردهمین جایزه نوبل ادبیات به کازو ایشی گورو اهدا شده است.

برای انتخاب شدن به عنوان دریافت کننده این جایزه، کازو ایشی گورو بیش از نیمی از آراء اعضای آکادمی را از آن خود کرد. آکادمی نوبل همیشه برنده خود را از میان حدود ۳۵۰ نامزد پیشنهادی انتخاب می کند که توسط متخصصان ادبی و برندگان پیشین جایزه نوبل از سراسر جهان معرفی می شوند.

هدف این جایزه ادای احترام به خواسته آلفرد نوبل است که گفته بود «فردی که در زمینه ادبیات خاص ترین اثر را در جهتی ایده آل خلق کرده باشد» باید بتواند این جایزه را از آن خود کند. این جایزه ۸۳۲ هزار پوندی از سال ۱۹۰۱ تا به حال به ۱۱۳ نویسنده اهدا شده که ۱۴ نفر از آن ها زن بوده اند، ۲۸ نفرشان به زبان انگلیسی نوشتند و ۷۷ نفر به خاطر اثر نثر ادبی برنده شدند. «هرگز ترکم مکن» و «وقتی یتیم بودیم» از آثار مشهور ایشی گورو هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه