English

پنج شنبه ۱۹ اسفند در فرهنگسرای نیاوران

گرامیداشت یکصدمین سالروز تولد حشمت سنجری برگزار می‌شود

آیین گرامیداشت یکصدمین سالروز تولد حشمت سنجری به همراه اکران فیلم مستند «رقص دایره» پنج شنبه 19 اسفندماه با حضور جمعی از هنرمندان، شاگردان و خانواده این هنرمند در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

گرامیداشت یکصدمین سالروز تولد حشمت سنجری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، در این آیین فرهاد فخرالدینی، لوریس چکناواریان و محمد سریر، تقی ضرابی و... در کنار شاگردان و خانواده این هنرمند برجسته ایرانی حضور خواهند داشت. همچنین گروه کر دیسوناس به رهبری مهدی جاور در این برنامه قطعاتی را اجرا خواهند کرد.

حشمت سنجری متولد 1296 تهران آهنگساز در سال 1331 رهبری ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده گرفت و نزدیک به بیست و هفت سال، در سه دوره زمانی مختلف و با همراهی نوازندگان برجسته ای چون یهودی منوهین، رافی پتروسیان و ایزاک اشترن توانست برنامه های بسیار خوبی را اجرا کند. وی در پاییز 1368 پس از اجرای کنسرتی به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرتضی حنانه با ارکستر سمفونیک تهران برای همیشه خداحافظی کرد.

از آثار این هنرمند برجسته ایرانی می توان به «سوئیت تابلوهای ایرانی»، «پوئم سمفونی بر روی تم‌های زورخانه با اشعار شاهنامه»، «قهرمانان آسیا» و «به امید دیدار» اشاره کرد. «سوئیت تابلوهای ایرانی» بارها توسط خود او و رهبران دیگر ارکستر اجرا شده است. حشمت سنجری چهاردهم دی ماه سال 1373 در اثر بیماری و کهولت سن درگذشت.

همچنین فیلم مستندی از زندگی این استاد برجسته موسیقی به کارگردانی فرزاد فره وشی و گویندگی ژرژ پطروسی اکران می شود. در این مستند در کنار پرداختن به زندگی حرفه ای و اقدامات حشمت سنجری، شرایط اجتماعی و تاثیر آن در گروه های موسیقی، چگونگی ایجاد هنرستان موسیقی، معرفی افراد جریان ساز در تشکیل ارکستر و معرفی استادان هنرستان مورد بررسی قرار گرفته است. در واقع این فیلم تلاش دارد تا تصویری روشن و حقیقی از وقایع و اقدامات جریان ساز در حوزه‌ی موسیقی و به طور خاص ارکستر سمفونیک تهران برای مخاطبان ارایه دهد. تهیه کننده این فیلم مستند موسسه‌ی فرهنگ و هنر رها فیلم است.

گفتنی است آیین گرامیداشت یکصدمین سالروز تولد استاد حشمت سنجری پنج شنبه 19 اسفندماه ساعت 18:30 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و حضور کلیه علاقه مندان در این برنامه آزاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه