English

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان:

بیش از ۲۳ هزار سوادآموز فارسی تحت پوشش آموزش های مکمل سوادآموزی قرار می گیرند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: در سال جاری با برگزاری دوره‌های مکمل برای سوادآموزان استان فارس، ۲۳ هزار و ۴۰۰ نفر از سوادآموزان زیر پوشش برنامه های مکمل قرار می گیرند.

بیش از ۲۳ هزار سوادآموز فارسی تحت پوشش آموزش های مکمل سوادآموزی قرار می گیرند
به گزارش خبرگزاری موج فارس
، مجید احمدی در نشست مشترک با کارکنان سوادآموزی استان گفت: ارتقاء کیفیت آموزشی و کسب اطمینان از نتایج حاصله از آموزش های ارائه شده توسط آموزش دهندگان از راهبردهای اصلی نهضت سوادآموزی است.

وی افزود: نهضت سوادآموزی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و منشا خدمات ارزنده‌ای در کشور بوده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: پوشش آموزشی سالانه بیش از ۳۰ هزار بیسواد و کم سواد در سطح استان از جمله خدمات این نهاد انقلابی در فارس است.

وی ادامه داد: دهم اسفندماه سال جاری آخرین فرصت کلاس گذاری است و این زمان قابل تمدید نیست بنابراین آموزش دهندگانی که همچنان موفق به تشکیل کلاس نشده‌اند تلاش کنند در زمان باقیمانده پس از استعلام گیری، کلاس خود را ثبت کنند. 

احمدی اضافه کرد: گستردگی جغرافیایی استان، دشواری شناسایی افراد کم سواد و کاهش آمار بی‌سوادان تحقق طرح سرانجام بخشی و روند کلاس گذاری را با کندی مواجه کرده است. 

وی انگیزه و شوق یادگیری را رکن اصلی آموزش، دانست و گفت: در راستای حضور افراد در عرصه سواد آموزی ضروری است، شوق یادگیری را در جامعه تقویت کنیم و تا زمانیکه عنصر ایجاد شوق در جامعه فراهم نشود، دیگر عناصر همچون آموزش دهنده، محتوای آموزشی اثرگذار نخواهد بود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس استان گفت: نهضت سواد آموزی، علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، موضوع آموزش مهارت های زندگی و کاربردی را نیز در دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: معاونت سوادآموزی استان فارس در سال جاری با برگزاری دوره‌های مکمل برای سوادآموزان استان فارس، ۲۳ هزار و ۴۰۰ نفر از سوادآموزان را زیر پوشش برنامه های مکمل قرار می دهد.

احمدی گفت: در راستای اجرای فرمان حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری در خصوص ریشه کنی بیسوادی از تمامی ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش استان، برای شناسایی، جذب حداکثری افراد بیسواد و کم سواد گروه هدف در دوره های مختلف سوادآموزی، استفاده خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه