موج
کدخبر : ۳۹۴۹۸۳ لینک کوتاه: https://www.mojnews.com/fa/tiny/news-394983

چین در راستای کنترل رفتارهای ضدرقابتی در بخش فناوری، قوانین جدیدی را وضع کرده است که این مساله شامل شرکت های بازی سازی رایانه ای نیز شده است.

به گزارش خبرگزاری موج، پس از دهه‌ها سلطه ایالات متحده و ژاپن بر فضای بازی های رایانه ای ، چین در حال افزایش نفوذ خود در سراسر جهان است.  این کشور در سال 2019 با بیش از 34 میلیارد دلار درآمد، بیشترین درآمد را در بازی های رایانه ای نصیب خود کرده است بعد از چین به ترتیب: آمریکا با بیش از 31 میلیارد دلار، ژاپن با بیش از 17 میلیارد دلار، کره جنوبی با بیش از 5 میلیارد دلار، آلمان با بیش از 4 میلیارد دلار، استرالیا با بیش از 4 میلیارد دلار، فرانسه با بیش از 3 میلیارد دلار، کانادا و اسپانیا و ایتالیا با بیش از 2 میلیارد دلار بیشترین سهم بازار از درآمد بازی های رایانه ای را از آن خود ساخته اند.

سبقت چین از آمریکا در اقتصاد بازی های رایانه ای در حالی است که ایالات متحده آمریکا در سال 2014 در صدر کشورهای پردرآمد با کسب حدود20 و نیم میلیارد دلار درآمد بوده است و بعد از آمریکا، کشورهای چین با بیش از 17 و نیم میلیارد دلار، ژاپن با بیش از 12 میلیارد دلار، آلمان با بیش از 3 و نیم میلیارد دلار، انگلیس با بیش از 3 میلیارد دلار کشورهای برتر در کسب درآمد از بازی های رایانه ای بوده اند.

نکته قابل توجه آنکه چینی ها برای تبلیغ ارزش های چینی از این بازی ها استفاده نموده و بازار بازی های خود چین نیز به شدت تنظیم شده است. دولت چین اجازه نمی دهد بازی هایی که حاوی برخی از نظرات سیاسی، قمار ، برهنگی و بسیاری موارد دیگر هستند، در بازار داخلی آن منتشر و به فروش برسند. در چین گیمرهای زن چینی یک بازار عظیم (500 میلیون نفر)  را تشکیل می دهند و بسیاری از بازی ها و استودیوهای بازی با تمرکز بر روی زنان است.

سال هاست دو شرکت Tencent و NetEase که در حوزه بازی فراتر از مرزهای چین در حال فعالیت هستند. Tencent همچنان بازی شماره 1 در آمریکای شمالی و اروپا است. به گفته رودولفو روسینی ، سرمایه گذار فناوری این شرکت، بازی های رایانه ای از نفوذ فرهنگی برخوردار هستند و در کنترل زمان حال و نحوه به تصویر کشیدن واقعیت بسیار قدرتمند است. به گفته وی اگر Tencent بخواهد در هر روزنامه و شرکت تلویزیونی نظری بدهد مردم در برابر آن خواهند ایستاد ولی در عوض آنها بازی طولانی را طراحی می کنند و بدون هیچ رقابتی دارای رسانه هستند و نسل بعدی را می خرند.

البته مقامات چینی در ماه‌های اخیر تجارت الکترونیکی و آموزش آنلاین را هدف قرار داده و قوانین سختگیرانه جدیدی را برای مهار رفتارهای ضد رقابتی پس از سال‌ها رشد سریع در بخش فناوری اعمال کرده‌اند که این مساله شرکت های بازی سازی نیز بی نصیب نکرده است و باعث شد سهام این شرکت ها در بازار بورس افت کند. مقررات جدید وضع شده بخشی از برنامه رو به رشد سرکوب و کنترل شرکت‌های فناوری در چین است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

دیگر رسانه ها