English

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

واردات محصولات فولادی که کمبود نداریم، خلاف است

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با توجه به محدودیت ارزی کشور ، واردات آن دسته از محصولات فولادی که در داخل کشور ظرفیت خالی تولید دارد، خلاف است و باید شرایط را برای تولید حداکثری این صنایع ایجاد کرد.

 واردات محصولات فولادی که کمبود نداریم، خلاف است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، مصطفی طاهری تصریح کرد: واردات فقط برای آن بخش از محصولات فولادی که در کشور کمبود وجود دارد، با وجود محدودیت ارزی قابل‌پذیرش بوده و لازم است پس از واردات نظارت‌های لازم انجام و اطمینان حاصل شود این واردات به چرخه سوداگری در بازار وارد نشود. عضو کمیسیون صنایع مجلس یادآور شد: امروز میزان تولید فولاد کشور دو برابر نیاز کشور است، در بخش شمش افزون بر 35 میلیون تن و در بخش نورد شاید 60 میلیون تن تولید داریم. وی گفت: اکنون در اوایل زنجیره فولاد ضعف داریم. بخش ورق سرد به میزان نیاز توسعه نیافته و کمبود وجود دارد و تقاضا بیش از تولید است و علاوه بر آن در بخش‌های مختلف خلأ تولید یا کمبود وجود دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: امروز در زمینه تولید میلگرد و حتی در ورق گرم با فعال کردن همه سرمایه‌گذاری‌های قبلی نیازی به واردات وجود ندارد. عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی پیرامون عملکرد برخی شرکت‌های نوردکار که خرید خود را از بورس کالا انجام می‌دهند، اما تعهدی برای عرضه در بورس کالا ندارند، گفت: محصولات نهایی بخش نورد، اقلام کوچکی است که عرضه آن در بورس روان نخواهد بود، اما امکان نظارت بر عملکرد آنها وجود دارد و توسط سازمان توسعه تجارت می‌توان به این عرصه ورود کرد. آمارهای منتشرشده گویای آن است که در هفت‌ماهه منتهی به مهرماه امسال ۷۹۷هزار تن محصولات فولادی وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 64.3 درصدی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه