English

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

جلوگیری از فعال شدن مکانیسم ماشه و احیا آزادی های مردم باید اصلی ترین دغدغه رئیس جمهور جدید باشد

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: مهمترین مسائلی که رئیس جمهور جدید باید به آنها بپردازد در زمینه حذف بودجه های غیرملی، ممانعت از فعال شدن مکانیسم ماشه و احیای آزادی های مردم و جلوگیری از برخورد سلیقه ای با این مسئله است.

جلوگیری از فعال شدن مکانیسم ماشه و احیا آزادی های مردم باید اصلی ترین دغدغه رئیس جمهور جدید باشد

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره عملکرد شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم گفت: اعتقاد من بر این نیست که شورای نگهبان در راستای افزایش مشارکت چنین ترکیبی را تدیید صلاحیت کرده باشد. زیرا اساساً بحث مشارکت برای این نهاد مهم نیست. وی درباره اینکه شانس کدامیک از شش نفری که تأیید صلاحیت شده اند برای موفقیت بیشتر است، اظهار داشت:  این مسئله بسته به نوع رقابت آنها دارد که بتوانند نظر مردم را جلب کند. اما در این بازه زمانی چند مسئله برای مردم مهم است: اول اینکه مردم دلتنگ داشتن رئیس جمهور قوی هستند.ک جایگاه ریاست جمهوری در کشور تضعیف شده است و کسانی که موجی هم داشتند نتوانستند از اختیارات ریاست جمهوری استفاده و به وعده‌هایشان عمل کنند. نکته دوم دل زدگی مردم از شعارهای بدون عمل است. در بین کاندیداهای انتخاباتی این دوره افرادی وجود دارند که نه تنها به شعارهایشان عمل نکردند بلکه با لبخند باز نامزد انتخاباتی شدند. این ابتذال در حوزه سیاسی است، نیشخند زدن به امیدهای مردم است.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: کاندیداها باید برای حل مشکلات کشور برنامه عملیاتی داشته باشند. مشکلات کشور در سه حوزه قابل بررسی هستند: نخست مشکلات اقتصادی. در حال حاضر یک تریلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دولت درآمد مالیاتی داشته است اما مردم شاکی هستند که چرا این رقم خرج آنها نشده است. همچنین فروش نفت ۷ برابر شده است. رئیس جمهور جدید باید برای این مسائل برنامه داشته باشد و مصرف این مبالغ را در زندگی مردم به گونه ای انجام دهد که قابل لمس باشد. نکته دیگر اینکه بودجه‌های غیر ملی حذف شوند. بسیاری از موسسات در حالی ردیف بودجه دارند که این مبالغ صرف منفعت عمومی نمی‌شود.

فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: مشکل دوم در حوزه سیاست خارجی است. مردم از تنش در سیاست خارجی خسته شده‌اند. رئیس جمهور جدید باید بتواند تنش‌ها را کاهش دهد و مهم‌ترین مسئله هم اکنون بحث مکانیزم ماشه است. ما ۱۵ ماه وقت داریم که به این مسئله رسیدگی کنیم و یک دیپلماسی موفق می‌تواند مانع این اتفاق شود. همچنین یک چیز اکنون مشخص شده است و آن بی‌مایه بودن شعار بی اثر بودن تحریم‌هاست. زیرا تحریم‌ها آسیب‌های زیادی به کشور وارد کرد. مشکل سوم هم مربوط به سیاست داخلی است. مردم به دنبال احیای آزادی‌های خودشان هستند اما با آزادی‌های مردم برخورد سلیقه‌ای شده است و لذا رئیس جمهور جدید باید این موضوع را حل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه