English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

نهضت مسکن سازی دولت سیزدهم مانع افزایش سرسام آور قیمت مسکن شد

یک نماینده مجلس گفت: آنچه باعث شد در دولت سیزدهم قیمت مسکن روند افزایشی شدیدی را تجربه نکند، عملکرد موفق دولت در حوزه نهضت مسکن سازی بود.

نهضت مسکن سازی دولت سیزدهم مانع افزایش سرسام آور قیمت مسکن شد

محمد صالح جوکار در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره وضعیت مسکن در کشور گفت: یکی از بحران های جدی در کشور ما بحث مسکن سازی است که در دهه های گذشته به عنوان یک بحث جدی در کشور مطرح بوده است و قانون اساسی هم بحث تامین مسکن را بر عهده دولت گذاشته است. در دولت قبل حدود ۶ سال به طور کامل ساخت مسکن تعطیل شد و اقدامی برای عرضه مسکن صورت نگرفت، در همین حال تقاضا برای مسکن و زمین به شدت افزایش پیدا کرد.

 نماینده مردم یزد افزود: اما شهید رئیسی و دولت سیزدهم دغدغه مسکن سازی را داشت. در این راستا لزوم برنامه ریزی و سیاست گذاری در ابتدای کار مقداری روند ساخت مسکن را کند کرد ولی به مرور در سال سوم این مسئله رونق گرفت.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه های ساخت مسکن می تواند به بخش زیادی از تقاضاها پاسخ بدهد ادامه داد: در این خصوص مجلس قانون جهش تولید مسکن را تصویب کرد و فرآیندهای لازم برای تامین زمین و اعطای تسهیلات ساخت مسکن در قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته شد. علاوه بر این صندوق ملی مسکن هم تأسیس شد تا منابع لازم به این صندوق واریز شود و صرف مسکن سازی گردد تا سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود.افزایش عرضه جلوی رشد سرسام آور قیمت زمین و مسکن در کشور را گرفت و باعث گردید در این چند سال قیمت مسکن به نسبت قبل روند رو به افزایشی سرسام آور را سپری نکند.

جوکار با بیان اینکه اقدامات شهید رئیسی برای مسکن سازی در کشور، انقلابی در این حوزه بود گفت: به دنبال تصویب قانون جهش ملی مسکن فرآیندهای اجرایی شروع شد و شاهد تامین زمین و شروع ساخت مسکن در کشور بودیم. زمین رایگان به میزان خیلی خوبی به مردم برای مسکن سازی و در راستای طرح توسعه افقی شهرها و در قالب نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم واگذار شد. با توجه به نتایج مثبت این اقدام، نهضت مسکن سازی در دولت بعد هم باید ادامه داشته باشد تا به اهداف خودمان برای عرضه مسکن برسیم. با این کار این مسئله که عمدتاً برای جوانان ما در روند تشکیل خانواده و فرزند آوری مشکل ایجاد کرده ساماندهی شود و آنها تشویق به ازدواج بشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه