English

سخنگوی فضایی وزارت دفاع :

ماهواره‌های ایران برای رسیدن به ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتری خیز برداشته‌اند

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: برنامه بلندمدت صنعت فضایی ایران برای رسیدن ماهواره‌های ایرانی به ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتری خیز برداشته‌اند.

ماهواره‌های ایران برای رسیدن به ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتری خیز برداشته‌اند
به گزارش خبرگزاری موج

، سید احمد حسینی مونس شامگاه امشب دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ در یک برنامه تلویزیونی با موضوع پرتاب ماهوارههای ایرانی به فضا اظهار کرد: مدارات بعدی مد نظر در راهبرد فضایی کشور دستیابی به مدار ۳۶ هزار کیلومتری است که در تدابیر حضرت آقا هم مورد تاکید قرار گرفته است. امیدواریم در آینده نه چندان دور به این هدف دست پیدا کنیم و ماهواره‌برهای کلاس بعدی ما قطعا این قابلیت را خواهند داشت.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع درباره برنامه کوتاه‌مدت صنعت فضایی کشور گفت: در وزارت دفاع و شورای عالی فضایی، برنامه توسعه پرتابگرها دنبال می‌شود. ماهواره‌بر سیمرغ مراحل تثبیت نهایی خود را طی می‌کند و با این پرتاب موفق اخیر، خور را ثابت کرد. برنامه بعدی ماهواره‌بر سیمرغ بهینه، پلتفرم سریر و ماهواره‌بر ذوالجناح است. سیمرغ اکنون با سوخت دو مرحله‌ای مایع پرتاب می‌شود و ذوالجناح با سوخت سه‌مرحله‌ای که دو مرحله جامد و یک مرحله مایع خواهد بود در برنامه آینده است. ضمن اینکه پرتاب‌های تحقیقاتی دیگری هم خواهیم داشت.

حسینی مونس با اشاره به پرتاب اخیر چهار ماهواره ثریا، مهدا، کیهان ۲ و هاتف توسط ماهواره‌برهای قائم و سیمرغ یادآور شد: هفته پیش ماهواره ثریا با ماهواره‌بر قائم ساخت سپاه پرتاب شد و در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت. این هفته هم ماهواره‌بر سیمرغ، سه ماهواره مهدا، کیهان ۲ و هاتف را در یک پرتاب همزمان و در مدار بیضوی با حضیض ۴۵۰ کیلومتر و اوج هزار و ۱۱۰ کیلومتری قرار داد که برای اولین بار سه ماهواره ایرانی همزمان در مدار قرار گرفتند و ارتفاع بالای ۱۰۰۰ کیلومتر به ثبت رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام این پرتاب‌ها کاملا ایرانی و بومی بوده است. علاوه بر ماهواره‌بر قائم که ساخت سپاه است، ماهواره‌بر سیمرغ ساخت سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع  است. ماهواره مهدا توسط پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ماهواره‌های کیهان و هاتف توسط شرکت صاایران وزارت دفاع ساخته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه