English

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

شفافیت در انتخابات باعث می شود انتخابات با سلامت برگزار شود

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث شفافیت در انتخابات از همه چیز مهم تر است زیرا باعث می شود انتخابات با سلامت برگزار شود و حق هیچ نامزدی تضییع نشود.

شفافیت در انتخابات باعث می شود انتخابات با سلامت برگزار شود

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نکته ای که در دوره های گذشته مهم بود بحث شفافیت مخصوصا شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی بود. از این رو در ادوار گذشته به علت خلأ قانونی در زمینه شفافیت مالی قانون انتخابات، مشکلاتی در حوزه‌های مالی به وجود آمده بود.

وی افزود: با اصلاح قانون انتخابات مجلس بحث شفافیت مالی به این قانون اضافه شد و تاکید بر آن شد که نامزدهای انتخاباتی ملزم به رعایت این هستند؛ زیرا در ادوار گذشته پول و هزینه‌های انتخاباتی نقش مهمی به ویژه در مناطق کوچکتر داشت ولی این دوره شفافیت در هزینه های انتخاباتی اجازه تکرار برخی از اتفاقات دوران گذشته را نخواهد داد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال نامزدهای انتخابات مجلس مکلف هستند تا یک حسابی به وزارت کشور و شورای نگهبان معرفی کنند تا اقدامات مالی و هزینه‌‎های تبلیغات از حسابی که معرفی شده انجام شود تا شفافیت حکم فرما شود.

سنگدوینی با بیان اینکه قطعا این بند قانونی می‌تواند به سلامت انتخابات کمک کند و اجازه اعمال هزینه‌های متعارف را نمی‌‎دهد، تصریح کرد: بر این اساس تمامی هزینه‌‎های انتخاباتی در چارچوب قانون خواهد بود، همچنین از ریخت و پاش‌های رایج در سال‌های گذشته جلوگیری می‎ شود و تمامی هزینه‌های نامزدهای انتخاباتی  بر اساس سندی مشخص خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث شفافیت در انتخابات از همه چیز مهم تر است زیرا باعث می شود انتخابات با سلامت برگزار شود و حق هیچ نامزدی تضییع نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه