English

معاون امنیتی وزیر کشور:

موافقت طرفین ایرانی و عراقی بر تسهیل امور زائران عتبات/ موضوع اربعین برای هر دو کشور دارای اهمیت است

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: اراده طرفین بر تسهیل سفر به عتبات عالیات است و عراقی ها قول همکاری در این زمینه به ما داده اند و ما نیز برای سفر زائران عراقی به ایران قول مساعد داده ایم.

موافقت طرفین ایرانی و عراقی بر تسهیل امور زائران عتبات/ موضوع اربعین برای هر دو کشور دارای اهمیت است

به گزارش خبرگزاری موج، مجید میراحمدی شامگاه سه شنبه در آغاز به کار نشست دو روزه امنیتی مشترک بین مقامات امنیتی دو کشور ایران و عراق در مشهد اظهار کرد: اراده طرفین بر تسهیل سفر به عتبات عالیات است و عراقی‌ها قول همکاری در این زمینه به ما دادند و ما نیز برای سفر زائران عراقی به جمهوری اسلامی ایران قول مساعد دادیم.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: مسئله مهم دیگری که مورد بحث و بررسی قرار گرفت موضوع اربعین است که برای ملت و دولت هر دو کشور درارای اهمیت است. تسهیل و راحتی زائران یکی از موضوعات این نشست است تا برخی مشکلات که در سال جاری با آن مواجه شدیم در مراسم اربعین سال آینده برطرف شود و به راهکارهایی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو ملت ایران و عراق همیشه در کنار هم بوده و خواهند بود گفت: با توجه به نزدیکی ارتباط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق، دشمنان از کوچک‌ترین فرصت برای ضربه زدن به اتحاد دو ملت دوست و برادر استفاده می‌کنند.

میراحمدی در ادامه با تاکید بر اینکه بررسی موضوعاتی همچون اقامت موقت درمانی، مرزبانی، تروریسم، پلیس و دانشجویان از مهمترین موضوعات این اجلاسیه است افزود: بحث و بررسی و چگونگی خدمات دهی به زائران اربعین هم یکی دیگر از موضوعات این اجلاسیه است.

معاون امنیتی وزیر کشور ادامه داد: در دیدار رئیس ستاد اربعین عراق با استاندار خراسان رضوی مسائل مختلفی از جمله در حوزه زیارت اربعین و برخی از مشکلات موجود مورد گفتگو قرار می‌گیرد تا با طرح پیشنهادهایی و بررسی آنها بتوان برای مشکلات تصمیم گیری کرد.

مهدی علی هادی الفکیکی، مشاور وزیر کشور عراق که در صدر هیأتی به مشهد سفر کرده است در این دیدار با بیان اینکه ما سالهای بسیاری است که در کنار هم قرار داریم اظهار کرد: در مراسم اربعین حسینی (ع) امسال بیش از ۲۶ میلیون زائر به کشور عراق آمدند که بیشترین تعداد زائران از ایران بودند و خدمت به این زائران را افتخار خود می‌دانیم.

مشاور وزیر کشور عراق با بیان اینکه در حال برخی مشکلات در موضوعاتی همچون اقامت‌های درمانی، مرزبانی و دانشجویان داریم افزود: امیدواریم این نشست‌ها و دیدارها به کمتر شدن مشکلات موجود منجر شود.

 

بیشتر بخوانید:

به زودی نشستی میان تهران و ریاض برگزار می شود/ نه ایران ‌و نه آمریکا هیچگونه دخالتی در تشکیل دولت عراق نداشتند

کشور عراق، منشأ اصلی گرد و غبار خوزستان است

۴۱ هزار نفر دانشگاهی برای سفر به عتبات ثبت نام کردند

اقدام سازمان حج برای اختصاص ارز سفر به عتبات عالیات

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی