English

قالیباف:

نشست سه جانبه میان آذربایجان، ترکیه و ایران در آنکارا برگزار می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست‌های دو یا چندجانبه ای که در ترکیه دارد، گفت: یکی از نشست‌های سه جانبه که پیش رو داریم، میان جمهوری آذربایجان، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران است.

نشست سه جانبه میان آذربایجان، ترکیه و ایران در آنکارا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه ۱۸ دی ماه پیش از عزیمت به کشور ترکیه گفت: به دعوت رئیس مجلس کشور ترکیه به این کشور سفر می‌کنم. در این کشور مجمع مجالس آسیایی با ۴۴ عضو تشکیل می‌شود که رؤسای مجالس و نمایندگان پارلمانی این کشورها حضور خواهند داشت.

وی افزود: این سفر، فرصتی خوب برای همه کشورهای آسیایی به ویژه در شرایط حساس امروز جهان است؛ چراکه این قاره حساسیت بالایی دارد و نقشی که در آینده جهان ایفا می‌کند، حائز اهمیت است.

قالیباف تصریح کرد: در کنار نشست اصلی در ترکیه، فرصت‌های بسیاری برای نشست‌های دو یا چندجانبه فراهم خواهد بود. یکی از نشست‌های سه جانبه که پیش رو داریم، میان جمهوری آذربایجان، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

قالیباف ادامه داد: با توجه به شرایط و تحرکات پرشتابی که در منطقه وجود دارد، این نشست می‌تواند برای همکاری‌های سه جانبه مؤثر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطمئناً ثبات منطقه در گرو همکاری‌های کشورهای خود منطقه است، افزود: هرچقدر انسجام و همکاری و توسعه روابط در بخش‌های مختلف میان کشورهای منطقه و بویژه این سه کشور وجود داشته باشد، طبیعتاً از مداخلات خارجی در منطقه جلوگیری خواهد کرد.

وی عنوان کرد: هرچقدر کشورهای خارجی در منطقه دخالت کنند باعث ناامنی و پیچیده‌تر شدن مسائل خواهند شد.

قالیباف تصریح کرد: امیدوارم در این نشست فرصت توسعه روابط و همکاری‌ها برای هماهنگی بیشتر و ایجاد صلح و امنیت در منطقه فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه ما در جمهوری اسلامی با هرگونه تغییر مرزی و ژئوپولیتیکی در منطقه مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: معتقدیم که در کنار همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، حمل و نقلی و فرصتهای دیگر، بنابه شرایط رشدی که در منطقه وجود دارد بتوانیم شاهد رشد منطقه، صلح و امنیت آن باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه