English

امیرعبداللهیان:

ایران آمادگی برگزاری نشست مشترک وزرای خارجی کشورهای خلیج فارس را دارد

وزیر امور خارجه ایران در سومین مجمع گفت و گوی تهران، اعلام کرد: آماده ایم نشست مشترک وزرای خارجی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای خلیج فارس و دیگر همسایگان را برگزار کنیم.

ایران آمادگی برگزاری نشست مشترک وزرای خارجی کشورهای خلیج فارس را دارد

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران تامین امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا را از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ابراز داشت: دولت سیزدهم و رئیس جمهور از ابتدای کار دست همسایگان را به گرمی فشرده و آمادگی دارد از مسیر گفتگو و همکاری‌های سازنده و روبه‌جلو در گام‌های عملی هرچه بیشتر در مسیر توسعه همه جانبه همکاری های دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش تمرکز یابد.

وی سیاست جمهوری اسلامی ایران را توسعه روابط با همسایگان برشمرد و گفت: ما معتقد به هم افزایی و ایفای نقش مثبت و سازنده همه کشورها در مناطق پیرامونی غرب آسیا و پیوند دادن آن و تکمیل ظرفیت های مختلف آن هستیم.

امیرعبداللهیان به موضوع جنگ اوکراین اشاره کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران تاکنون پیوستگی و تداوم داشته است؛ سیاست اصولی ما نفی توسل به زور تاکید بر حل و فصل مناقشه از طریق سیاسی بوده است ما از ابتدای این بحران با اتخاذ بی طرفی فعال در این موضوع تاکید کرده‌ایم که نگرانی‌های امنیتی مشروع طرفین باید در نظر گرفته شود از طریق گفتگو حل و فصل شود.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که نگاه تک بعدی به این بحران پاسخگو نیست و باید به ریشه های بحران، اقدامات برخی کنشگران ایجاد زمینه‌های بحران و دامن زدن به آن و همچنین تحریک و تهییج یکطرفه بحران نیز پرداخته شود.

وزیر امور خارجه ادامه داد: امروز شاهد هستیم اروپا، هزینه سیاست های ایالات متحده را که دور از محدوده بحران ایستاده است، می پردازد.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید مجدد بر بی‌پایه و اساس بودن ادعای ارائه تسلیحات و پهپاد از سوی جمهوری اسلامی ایران به یکی از طرف‌های بحران اظهار داشت: تاکید می کنیم هیاهو درباره ارسال تسلیحات در شرایطی که میلیاردها دلار انواع سلاح از کشورهای غربی برای تداوم جنگ وارد اوکراین شده است، هدفی جز سرپوش گذاشتن بر روی روند دمیدن غرب در آتش جنگ در خشونت در اوکراین ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه