English

گزارش خبرگزاری موج از راهپیمایی روز قدس؛

راهپیمایی روز قدس برگزار شد/مردم ایران تا نابودی اسراییل از پای نخواهند نشست

راهپیمایی روز قدس امسال درحالی آغاز شد که به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، این مراسم با وقفه‌ای دو ساله همراه بود.

راهپیمایی روز قدس برگزار شد/مردم ایران تا نابودی اسراییل از پای نخواهند نشست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، امسال مراسم روز قدس ، با شور و هیجان بیشتر و راهپیمایی گسترده تر مردم، در حال برگزاری است چراکه به دلیل شیوع بیماری کرونا، راهپیمایی مردمی در این روز، با وقفه ای دو ساله همراه بود، اما امسال هماهنگی های لازم برای انجام راهپیمایی بزرگ و باشکوه در دستور کار متولیان قرار گرفت.

بنا به آنچه که پیش از این از سوی رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اعلام شد در بیش از ۹۰۰ شهر کشور، برنامه  های لازم تدارک دیده شده است؛ در تهران مسیرهای ده گانه طبق روال همیشه پیش بینی شده است و بر این اساس از ساعت ده صبح شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس هستیم؛ مردمی که با حضورخود اعلام انزجار و خشم خود را نسبت به رژیم صهیونیستی نشان دادند.

در این مراسم بیش از ۵ هزار عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی حضور دارند تا این مراسم با شکوه را پوشش خبری دهند.

امروز مردم استکبار ستیز در حالی راهپیمایی را آغاز کردند که در دست اغلب آنها، پلاکاردهایی با نوشته هایی که نشان دهنده اوج تنفر آنها، از رژیم صیهونیستی و آمریکا است؛ حضور کودکان و سالخوردگان در این مراسم نیز حاکی از آن است که مردم ایران از کودک تا بزرگسال، هیچ گاه دست از حمایت مردم مظلوم فلسطین بر نخواهند داشت و تا نابودی اسراییل از پای نخواهند نشست.

راهپیمایی روز قدس در تهران از ساعت  ۱۰:۰۰ صبح امروز و از مسیرهای دهگانۀ اعلام شده به سمت دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

سردار سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی سخنران مراسم ویژه روز در تهران خواهد بود.

۵ هزار خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و خارجی مراسم راهپیمایی امروز در نقاط مختلف کشور و حضور با شکوه مردم در این مراسم را ثبت و انعکاس خواهند داد.

 

* مسیرهای ده گانه راهپیمایی امروز تهران

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (علیه‌السلام) ، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر ، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی (قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد دارالسلام ، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) ، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵: مسجد حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف) ، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷: مسجدالجواد(علیه‌السلام) ، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸: مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام) ، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) ، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب ، دانشگاه تهران»

 

* نمایش موشک «خیبرشکن» و «عماد ۳» در راهپیمایی روز قدس

جدیدترین موشک بالستیک ایران با نام «خیبرشکن» و «عماد ۳» به نمایش گذاشته شد.

این موشک «خیبر شکن» با برد ۱۴۵۰ کیلومتر دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان است.

نمایش موشک

در مسیر راهپیمایی نزدیک به چهل غرفه فرهنگی، نمایشگاهی و تبلیغاتی قرار دارد، همچنین از سوی صدا و سیما و دیگر نهادها و سازمان ها ، برنامه های فرهنگی به مناسبت روز قدس در نظر گرفته شده است.

در طول راهپیمایی، آدمک هایی با چهره مسئولان آمریکایی و صهیونیستی طراحی شده است که نشان از خوی شیطانی، دولتمردان غربی و اسرائیل دارد؛ روزه داران استکبار ستیز نیز با صدای بلند شعار مرگ بر آمریکا، اسراییل و انگلیس را سر می دهند و حمایت خود را از کودکان غزه و مردمان این سرزمین اعلام می کنند.

اینجا چهارراه ولیعصر است، مردم در خیابان انقلاب به سمت میدان آزادی در حرکت هستند، پرچم بزرگ جمهوری اسلامی ایران و فلسطین در دستان کودکان و بزرگسالان قرار دارد و نکته قابل توجه، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در این مراسم است.

در سراسر مسیر نیروهای خدوم اورژانس کشور و سازمان آتش نشانی قرار دارند و با استقرار پایگاه خود، تلاش دارند تا در صورت بروز حادثه ای، به ارائه خدمت بپردازند.

 

مراسم روز قدس در تهران

شعارهایی با عنوان اسرائیل نابود است فلسطین پیروز است به زبانهای مختلف نوشته شده است؛ تمثال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی در دستان مردم همیشه در صحنه قرار دارد.

در میدان انقلاب موشک عماد نصب شده قرار دارد که قدرت نظامی ایران را به نمایش می گذارد.

سردار رحیمی در این مراسم و در جمع راهپیمایان است؛ رئیس پلیس پایتخت در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، عامل نابودی اسرائیل را مقاومت مردم فلسطین دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها بر این نکته تاکید داشتند و آن را بیان فرمودند.

وی با تاکید بر اینکه برقراری نظم و امنیت راهپیمایی روز قدس بر عهده نیروی انتظامی است، بیان داشت در همین راستا از چندی پیش برنامه ریزی خود را در این زمینه آغاز کردیم و نیروهای ما نیز از ساعات اولیه امروز، با استقرار خود مراقبت های امنیتی را به کار گرفته اند.

وی ضمن حمایت از مردم مظلوم غزه و اعلام انزجار از رژیم کودک کش صهیونستی، گفت: استقامت جبهه مقاومت به از بین رفتن این غده چرکین سرطانی کمک خواهد کرد.

بعد از گفتگو با سردار رحیمی، به سراغ یکی از جوانانی می روم که به همراه دوستان خود در این راهپیمایی حضور پیدا کرده، با او گفتگو می کنم و علت حضورش را می پرسم؛ می گوید: بر همه ما مسلمانان واجب است که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم .و این حضور را وظیفه خود دانستم که در این مراسم شرکت کنم.

در طول مسیر نگاهم سمت پلاکارد بزرگی می رود که بر روی آن نوشته "پویش دهه نودی ها"؛ برایم پویش جذابی است به اطرافم نگاهی می اندازم که بتوانم با یک دهه نودی گفتگو کنم، کارم خیلی سخت نیست چراکه دهه نودی های زیادی در این مراسم حضور پیدا کردند؛ به سراغ یکی از آنها می روم، می گویم متولد چه سالی هستی؟ می گوید 91؛ می گویم چرا در این مراسم حضور داری؟ لحن کودکانه اما شیرینی دارد، کمی از این گفتگو خجالت می کشد و با همان چهره معصوم دخترانه اش، می گوید: بچه های فلسطینی مظلوم هستند و من برای آنکه به آنها بگویم که تنها نیستند به اینجا آمدم.

مادرش به کمکش می آید و می گوید: از شب گذشته آرام و قرار ندارد، هه لباس هایش را آماده گذاشته تا در این مراسم حضور پیدا کند، ما او را مجبور به کاری نکردیم، بلکه خودش مشتاقانه به راهپیمایی آمد.

از مهمان کوچکم خداحافظی می کنم، مجموعه تصاویری از کودکان قربانی در جنگ یمن، توجهم را جلب می کند که در حاشیه نمایشگاه "مقاومت تا پیروزی یمن" در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نرجس سلیمانی، دختر شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم حضور دارد، وی که عضو شورای شهر تهران است از غرفه های برپا شده در این مراسم، بازدید کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با راهپیمایان مراسم روزقدس، هم قدم شده است.

 

روز قدس نشان دهنده مقابله با استکبار جهانی است

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، می گوید: روز قدس نشان دهنده مقابله با استکبار جهانی است و این پیام را در دل خود جای داده است که ظلم و استکبار پایدار نمی ماند.

وی ادامه داد: روز قدس روزی است که مقابله با ظالمان در دل مسلمانان جهان است و ادامه خواهد یافت.

در بین جمعیت سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پور خاقان، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در راهپیمایی روز قدس تهران حضور دارند.

مراسم روز قدس در تهران

یکی از حاشیه های مهم مراسم راهپیمایی  یوم الله روز قدس که همیشه ماندگار است به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی بود که با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل از سوی مردم همیشه در صحنه، همراه شد.

اجرای زنده سرود "سلام فرمانده"، شعار نویسی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، حضور کودکان و نقاشی و رنگ آمیزی آنها با مضمون روزقدس و طرح‌ وفاق  نان برای کمک به نیازمندان از جمله برنامه هایی بود که با استقبال وهمراهی مردم در این رهپیمایی مواجه شد.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران، علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از جمله مقامات و مسئولانی بودند که در راهپیمایی روز قدس در تهران حضور یافتند.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان ایران در مجلس نیز در میان جمعیت راهپیمایان حضور داشت و در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بر این نکته تاکید کرد که مردم فلسطین در این سال ها سختی ها ورنج های زیادی کشیده اند و این وظیفه ما است که با حضور خود در این مراسم، همبستگی و حمایت خود را به مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین اعلام کنیم.

در مسیر راهپیمایی روز قدس غرفه ای وجود دارد که برگه‌هایی از قرآن کریم در درون صندوقی گذاشته شده است تا حماسه‌آفرینان، با خواندن یک صفحه از آن، ختم قرآن کریم صورت گیرد که البته با استقبال زیادی از مردم نیز روبرو شد.

آیت الله رئیسی رئیس دولت سیزدهم و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست.

محمدباقر قالیباف در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، بر این نکته تاکید کرد که روحیه مبارزه با استکبار در بین امت اسلامی پابرجاست و حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس نشان از این روحیه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات مقتدرانه مجاهدین فلسطینی در قلب تل آویو، بیان کرد: مردم همواره نشان دادند که همیشه از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند و حضور خیل عظیم جمعیت در این مراسم نیز نشان دهنده آن است که مردم همیشه پشتیبان فلسطین هستند.

وی به تمام دولتمردان خیانت‌کار که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل و حیات سیاسی اسرائیل هستند، هشدار داد و گفت: این دولتمردان، بدانند که امت اسلامی همچنان بر باورهای خود نسبت به فلسطین معتقد است و در این مسیر ایستادگی دارد.

 

صهیونیست‌ها و اربابان آن‌ها با شکست مفتضحانه منطقه، را برای همیشه ترک خواهند کرد

قالیباف، راهپیمایی با شکوه روزقدس، نشانگر استحکام باورامت اسلامی است، افزود: ان شاءالله هرچه زودتر شاهد آزادی قدس و پیروزی فلسطینی ها خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پور خاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی در جمع خبرنگاران، از یکپارچگی و اتحاد مردم مسلمان جهان و منطقه در مقابل ظلم به مردم فلسطین سخن گفت و به پیام حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: روز قدس نشان دهنده آن است که استکبار و صهیونیست‌ها باید بدانند که نه تنها ملت شریف ایران، بلکه سایر ملل دنیا و مسلمانان جهان، هرگز قدس شریف را تنها نمی‌گذارند و معتقدند قدس شریف خواهد ماند تا ان‌شاءالله اسراییل ریشه غده سرطانی از منطقه کنده شود و صهیونیست‌ها و اربابان آن‌ها با شکست مفتضحانه منطقه، را برای همیشه ترک کنند و بار دیگر فلسطین عزیز به دامان کشورهای اسلامی باز گردد.

وی روزی که نماز جمعه در قدس شریف به امامت مقام معظم رهبری اقامه شود را زمان دوری ندانست و بر این نکته تاکید کرد که به زودی بساط غاصبان قدس برچیده خواهد شد و گفت: حضور یکپارچه ملت‌های مستضعف و مسلمانان می‌تواند به دشمن صهیونیستی این پیام را دارد که تا مسلمانان و مقاومت زنده است، هرگز قدس شریف به دست مزدوران صهیونیستی نمی‌افتد.

 

موضوع فلسطین، مربوط به همه جهان اسلام است

جواد اوجی وزیر نفت نیز در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله روز قدس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حضور پرشور مردم را نشان از حمایت از آرمان های فلسطین دانست و گفت: موضوع فلسطین، مربوط به همه جهان اسلام است لذا نباید دست از حمایت از فلسطین برداشت.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور نیز به خیل جمعیت راهپیمایان روز قدس پیوست و بر این نکته تاکید کرد که ملل اسلامی تمام توان خود را برای محو شدن غده سرطانی همچون اسرائیل از صحنه روزگار خواهد گذاشت و این موضوعی است که قطعاً محقق می شود.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیروزی های زیادی را به دست آورده است، گفت: مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی موضوعی است که تمام مسلمانان جهان، علیه این رژیم، به کار گرفته اند.

وی پیامی را به سران رژیم صیهونیستی داد و گفت: بدون شک این رژِیم غاصب ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم در مراسم روز قدس حاکی از حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، گفت: پایه گذاری یوم الله روز قدس، از سوی امام راحل (ره) انجام شد تا نشان دهد مردم مظلوم فلسطین تنها نیست.

 

جنایات رژیم صهیونیستی، نقض آشکار حقوق بشر است

ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم روز قدس گفت: جنایات رژیم صهیونیستی، نقض آشکار حقوق بشر است و نمی توان سکوت مجامع بین المللی را قابل توجیه دانست، و این درحالی است که این سکوت خلاف قوانین بین المللی است.

وی حضور مردم در این راهپیمایی را هوشیاری و بصیرتی دانست که نشان دهنده حمایت قاطع از مردم مظلوم فلسطین است، تاکید کرد: این حضور پیامی دارد  و آن نشان دهنده مبارزه با ظلم و ستم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اقدام اخیر رژیم کودک کش اسراییل و تعرض بی‌ شرمانه صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی را نقض آشکار حقوق بشر دانست.

سخنگوی قوه قضاییه بر لزوم حفظ وحدت همه کشورهای مسلمان جهان در برابر ظلم صهیونیست‌ها تاکید کرد و گفت: حقانیت ملت مظلوم فلسطین برای جهان روشن است و اعلام انزجار از سیاست‌های استکباری آمریکا و صهیونیسم، لبیک مجدد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که حمایت و همراهی با ملت ستمدیده فلسطین را به همراه دارد.

 

رژیم صیهونیستی به زودی از نقشه جهان حذف می شود

سردار سلامی فرمانده کل سپاه، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران و در پایان مراسم راهپیمایی روز قدس به عنوان سخنران در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه رژیم صیهونیستی به زودی از نقشه جهان حذف می شود، گفت: مستکبران جهان، رژیم صهیونیستی را در منطقه ایجاد کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست های آمریکا و انگلیس، امنیت را برای رژیم صهیونیستی فراهم می کنند، تصریح کرد: ائتلاف های سازشگر هیچ صلح و امنیتی برای مردم فلسطین به بار نخواهند آورد.

سردار سلامی، روز جهانی قدس شریف را میراث ماندگار حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی، در نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب شکوهمند خود، با ابتکاری اعجاز و حکمتی الهی، با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان قدس شریف و فلسطین را از فراموش شدگی و مظلومیت خارج کرد.

وی سیمای فلسطین را روز روز درخشان تر و برجسته تر در صحنه سیاسی دنیا دانست و گفت: بعد از دوران باشکوه امامت امام راحل، بیرق حمایت از نهضت فلسطین و مبارزه با استکبار و صهیونیسم به دست رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت برافراشته مانده و به حرکت درآمده است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد:حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب با ابتکاری در امتداد ابتکار امام خمینی (ره) با تشکیل نیروی قدس سپاه به ایجاد شاکله قدرت و امتداد انقلاب اسلامی در سایر بلاد اسلامی با هدف در تنگنا قرار دادن رژیم صهیونیستی و به اذن خداوند در آینده‌ای نزدیک به حذف این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم اهتمام کرد.

سردار سلامی با اشاره به نقشه سیاسی انگلیسی ها و آمریکایی ها برای زخمی کردن پیکر جهان اسلام، افزود: از سال ۱۹۴۸ میلادی، با توطئه جهانی انگلیس و بعدها با توطئه آمریکا، تلاش های زیادی برای زخمی کردن پیکر جهان اسلام طراحی شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: نخست وزیر انگلستان در سال‌های اول قرن بیستم اعلام کرد آبراهه‌های راهبردی جهان در منطقه جهان اسلام واقع شده و اگر جای پایی آنجا نداشته باشیم باید قید آقایی بر جهان را بزنیم.

وی ادامه داد: اما این عبارت کوتاه، تبدیل به فلسفه یک توطئه شوم برای جهان اسلام شد که مستکبران خنجر به نام رژیم جعلی صهیونیستی را در پهلو و پیکره جهان اسلام فرو بردند تا با ایجاد یک زخم ترمیم ناپذیر و یک سمبل امنیتی و سیاسی که امتداد سیاست‌های غرب در جهان اسلام است، بتوانند بر این جغرافیایی از ثروت و موقعیت مسلط شوند.

سردار سلامی گفت: از آن روز تاکنون سیاست‌های آمریکا، انگلیس و بخشی از کشورهای اروپایی حامی این توطئه بوده است.

وی با تاکید بر نقش شهید حاج قاسم سلیمانی به دعوت جوانان به جهاد، گفت: از آن روز تا امروز دیگر ارتش صهیونیستی در هیچ جنگی پیروز نشده است.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز فلسطینی ها از دست های خالی عبور کرده و مسلح هستند، گفت: اسراییل در حال فروپاشی و زوال است.

وی خطاب به مستکبران و رژیم کودک کش صیهونیستی، افزود: شما که فکر می کردید لایه های ضخیم امنیت می تواند شما را از خطرات فلسطینی ها نجات دهد، دیدید که شهیدان محمد حسین، شهید ضیا در سرزمین های ۱۹۴۸ چه کردند؛ چگونه کشتی هایتان در دریا شکست می خوردند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: شما می دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم و پاسخ ما به شما این است که شرایط را برای محو خود فراهم می کنید. ما شما را رها نمی کنیم منتظر باشید و بدانید اگر کوچکترین عمل جاهلانه از شما سر بزند می دانید چه به سرتان خواهد آمد.

سلامی تاکید کرد: به فلسطین قهرمان هم می گویم ادامه دهید و بدانید نصر الهی با شما است،  دشمن شما به سمت اضمحلال  و قدرت شما درحال جان گرفتن است.

 

رژیم صیهونیستی در نبرد شمشیر قدس، شکست خورد

خلیل الحیه، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بعد از سردار سلامی، در مراسم روز جهانی قدس در تهران به عنوان سخنران حاضر شد و با بیان اینکه ارتش صهیونیست ها شکست خواهد خورد، گفت: به ائتلاف سازشگر این پیام را دارم که ما این ارتش شکست ناپذیر را شکست دادیم.

وی با بیان اینکه رژیم صیهونیستی در نبرد شمشیر قدس، شکست خورد، بر این نکته تاکید کرد که ما بار دیگر مساله فلسطین را در قلب امت اسلامی بازگرداندیم.

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه مردم فلسطین به خاطر آزادی قدس می جنگند و با مقاومت خود نقشه ها و توطئه های دشمن صهیونیستی را ناکام می گذارند، گفت: شهادت طلبی هر روز در جان‌های ما افزون می گردد و ملت فلسطین در مسیر پیروزی است.

در ادامه این مراسم، آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جمع خبرنگاران، به پیام حضور مردم در این راهپیمایی اشاره کرد و گفت: امروز جوانان و نوجوانان فلسطینی و محور مقاومت، ابتکار عمل را در میدان عمل به دست گرفته اند.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان سرنوشت مقاومت طولانی ملت فلسطین را رقم می زنند، افزود: بدون شک آینده سرزمین فلسطین را همین مجاهدین جوان و نوجوان به دست می گیرند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: بر اساس وعده خداوند و پیامبر گرامی اسلام (ص)، آزادی قدس را حتمی و این حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را نماد همبستگی امت اسلامی می دانیم و بدانید که ادامه این مسیر به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

بنا بر این گزارش، در کنار مسئولانی که یک به یک به جمعیت اضافه می شدند، ورزشکاران رشته های مختلف در این راهپیمایی به چشم می خورد.

در بین جمعیت جوانانی بودند تابوتی را که پرچم آمریکا روی آن قرار داشت را به صورت نمادین در دست گرفتند و از این طریق تلاش داشتند که نشان دهند نقشه های آمریکا همیشه با شکست مواجه خواهد شد.

هوای بارانی امروز نیز حال و هوای زیباتری به مراسم بخشیده بود و در این شرایط نیز نه تنها از خیل عظیم جمعیت کاسته نشد بلکه هر لحظه مردم با شعارهای خود انزجار و خشم‌شان را از آمریکا و رژیم صهیونیستی ابراز می کردند.

در این میان، مسئولان زیادی نیز با جمعیت همراه شدند؛ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، علیرضا زاکانی شهردار تهران، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور، سیدمحمود علوی وزیر سابق اطلاعات، حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سیدمجتبی خامنه ای فرزند رهبر معظم انقلاب، سیدهادی خامنه ای عضو مجمع روحانیون، محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم، امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی از جمله مدیران و چهره های شناخته شده ای بودند که در راهپیمایی امروز حضور داشتتند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران درباره اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و پیگیری آن از سوی این وزارتخانه، گفت: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت به مسجدالاقصی را قویا محکوم می‌کنیم.

وزیر امورخارجه کشور با تاکید بر اینکه در سه هفته اخیر، اقدامات دیپلماتیک فشرده‌ای برای مقابله با این هتک حرمت و محکومیت آن انجام دادیم، افزود: درهمین راستا، با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و برخی از وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

وی با بیان اینکه در جریان رایزنی های مذکور، درخواست برگزاری نشست اضطراری مطرح شد، گفت: با توجه به این درخواست، قرار است هفته آینده، این نشست در سطح نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در جده برگزار شود.

امیرعبدالهیان از استقرار دیپلمات‌های کشورمان در جده در مقر سازمان همکاری‌های اسلامی طی سه ماه اخیر خبر داد و بیان کرد: بدون شک تلاش می کنیم که در این نشست حضور فعال تری داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم در سطح وزیران امور خارجه نیز این نشست را برگزار کنیم.

وی با اشاره به رایزنی ها با وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی و غیراسلامی مدافع فلسطین، گفت: طی این رایزنی ها سعی شد که این کشورها را نسبت به این موضوعات حساس کرده تا اقدام جدی در این زمینه انجام شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه ان‌شاءالله همه در قدس نماز خواهیم خواند، ادامه داد: امروز مقاومت در بهترین شرایط خود در منطقه، لبنان و فلسطین قرار دارد این درحالی است که رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد.

امیرعبدالهیان با بیان اینکه صهیونیست‌ها به دنبال تحقق ایده و خواب آشفته خود یعنی از نیل تا فرات بودند، افزود: جریان مقاومت این اجازه را به آن‌ها نداد که باید از شهدای مقاومت از جمله شهید سردار سلیمانی یاد کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه