English

نماینده مردم تربت حیدریه طی تذکری:

تخصیص یک میلیون تن قیر نیاز ضروری روستاها و شهرهای زیر صد هزار نفر است

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌های فرعی روستایی و بسیاری از مدارس به ویژه مدارس مناطق محروم به دلیل عدم تخصیص محلی برای تأمین مایحتاج راه‌ها و مدارس در بودجه سال 99 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دچار مشکل هستند.

تخصیص یک میلیون تن قیر نیاز ضروری روستاها و شهرهای زیر صد هزار نفر است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طی تذکری در موافقت با دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال 1399 کل کشور اظهار داشت: همه ما در مجلس دغدغه حمایت از محرومین، مردم و بهتر کردن حال مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم و این اتفاق درباره اکثریت نمایندگان مجلس است، اما این مهم از مجرای همین طرح‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: الان در روستاها راه‌های فرعی روستایی، شهرهای زیر یکصد هزار نفر در بسیاری از مدارس به ویژه مدارس مناطق محروم به دلیل مسائل و مشکلات مالی و عدم تخصیص محلی برای تأمین مایحتاج راه‌ها و مدارس در بودجه سال 99 آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دچار مشکل کرده است.

زنگنه ادامه داد: من تعجب می‌کنم که برخی از دوستان طرح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دقت نخواندند، اولا این طرح متعلق به شهرهای زیر یکصد هزار نفر است و دوم این که تقسیم بندی آن کاملا کارشناسانه انجام شده است. به عبارتی اگر رقمی غیر از یک میلیون تن مقدار کمی نخواهد بود که بگوییم به جایی نمی‌رسد و اتفاقی نمی‌افتد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای تأکید دوستان مبنی بر این که ممکن است پخش قیر و توزیع آن به شکل فعلی دچار بی عدالتی و فساد شود، گفت: با ترس از این که ممکن است موضوعی دچار فساد شود که نمی‌تواند جلوی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفت. اگر این گونه باشد که منابع مالی،‌ تسهیلات و خیلی از جاهای دیگر هم ممکن است ما امروز در آن شاهد فساد باشیم، اما این که چون ما می‌ترسیم فسادآور باشد، یا در دوره‌های قبل کسی از آن سوءاستفاده کرده و ما باب آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببندیم حرف منطقی نیست؛ چراکه این گونه ما نباید اصلاً قانون بگذاریم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اگر طرح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطالعه کرده باشید، در بند 2 آن آمده که دولت مکلف است مبلغ 40 هزار میلیارد ریال منابع لازم جهت تأمین قیر موضوع این بند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از محل اعتبارات طرح‌های تملک دارایی در اختیار شرکت ملی نفت قرار بدهد و صد درصد آن تخصیص یافته است.

زنگنه ادامه داد: در این بند واژه «تن» ‌نیامده است بلکه مبلغ قید شده است. یعنی مبلغ 40 هزار میلیارد که البته جناب آقای دلخوش ان‌شاءالله پیشنهادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح خواهند کرد و از محل بند «و» تبصره یک آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا یک میلیون تن افزایش خواهند داد اما ما در بندهای زیر کاملا بحث نظارت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کردیم؛ یعنی اینکه این قیر باید به چه دستگاه‌هایی داده شده چگونه نظارت و به چه طریقی توزیع شود. این کاملا مشخص است که از محل طرح‌های تملک سرمایه دولت است و معنای آن این است که قطعا تحت پروژه‌های که تحت عنوان تملک طرح تملک سرمایه دولت تعریف می‌کند پول داده می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ما این مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محل و منشأ فساد بدانیم اصلاً نباید به سایر طرح‌های تملک سرمایه‌های پولی تخصیص بدهیم بنابراین من از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کنم که با دو فوریت این طرح موافقت کنند و بدانند قطعا در شرایطی که مناطق محروم ما دچار مشکلات معیشتی هستند ارائه این گونه خدمات می‌تواند مثمر ثمر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی