English

سید افقهی در گفتگو با موج:

تجاوز ترکیه به خاک سوریه توجیه قانونی ندارد / اردوغان هرچه سریعتر خاک سوریه را ترک کند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ترکیه اولین حامی گروه های تروریستی به شمار می آید و با پول، تبلیغات و گشایش مرزهای خود به روی تروریست ها از آنها حمایت می کند.

تجاوز ترکیه به خاک سوریه توجیه قانونی ندارد /  اردوغان هرچه سریعتر خاک سوریه را ترک کند

سیدهادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به تجاوز ترکیه به خاک سوریه، اظهار داشت: نیروهای مسلح ترکیه به خاک سوریه تجاوز کرده و هیچ توجیح قانونی و امنیتی برای این اقدام شان ندارند.

وی با طرح این سوال که ترکیه با کدام مجوز وارد سوریه شده، ادامه داد: آیا مقررات بین المللی به کشور ترکیه اجازه می دهد ادعا کند مرزهایم در خطر است و برای حفظ تمامیت ارضی به کشور دیگر تجاوز کنم!

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آیا بهانه تعقیب نیروهای "پ ک ک" به ترکیه اجازه می دهد به خاک سوریه تجاوز کند؟ 

وی با بیان اینکه این حق طبیعی سوریه است که هرگونه تجاوز به تمامیت ارضی و خاک خود را دفع کند، تصریح کرد: ترکیه اولین حامی گروه های تروریستی به شمار می آید،  اگر عربستان،  قطر  و امارات با پول خود از تروریست حمایت می کنند؛ ترکیه با پول، تبلیغات و گشایش مرزهای خود به روی تروریست ها ازآنها حمایت می کند.

سیدافقهی با اشاره به تعهدات اردوغان در مذاکرات آستانه ، اظهار کرد: رئیس جمهور ترکیه علیرغم تمام تعهداتی که در مذاکرات آستانه امضا کرده، هنوز  مردم عادی، گروه های مسلح و  معارضین سیاسی را از یکدیگر تفکیک نکرده است!

وی با بیان اینکه  بسیاری از آوارگان جنگی و مهاجرین سوریه که در ترکیه پناهنده شده اند می خواهند به کشورشان برگردند اما اردوغان نمی گذارد و به نوعی می خواهد گرو کشی سیاسی می کند، ادامه داد:  اینکه سوریه با آوارگان جنگی خود چگونه رفتار می کند موضوعی نیست که به ترکیه ارتباطی داشته باشد.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اگر ترکیه منافع خود و سلامتی شهروندانش را می خواهد باید هرچه سریعتر خاک سوریه را ترک کند چرا که در صورت تداوم، قطعا دولت سوریه آنرا تحمل نخواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه